ظرفیت بهره‌مندی از نخبگان فراهم شود
ظرفیت بهره‌مندی از نخبگان فراهم شود
استاندار گیلان گفت: باید با تلاش همه مدیران دستگاه‌های اجرایی شرایطی فراهم شود تا از ظرفیت نخبگان در بخش‌های مختلف استفاده شود.

 به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان؛ اسدالله عباسی پیش از ظهر (شنبه) در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان گیلان با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی نیز همانند مواد مخدر در کمین جوانان هستند، افزود: شناسایی استعداد و توانمندی‌های جوانان باید در اولویت قرار گیرد و باید در این رابطه صدای واحد وجود داشته باشد تا کارهای راهبردی و عملیاتی در این موارد انجام شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه آینده متعلق به جوانان است،اظهار داشت: این قشر امید به تصمیمات ما بسته‌اند و بهره مندی از ظرفیت جوانان نخبه، فعال و انقلابی بایستی به طور عملیاتی انجام شود؛ همچنین بایستی برای رفع موانع ازدواج، اشتغال و مسکن جوانان نیز گام‌های اساسی برداشته شود.

عباسی ادامه داد: هم اینک یکی از مهمترین آسیب‌ها و تهدیدهای گیلان، بحث پیری جمعیت است و با وجود اینکه باید به افراد مسن توجه داشت و از تجارب و تخصص آنان همواره بهره ببریم اما باید در لایه‌های میانی مدیریت، از وجود مدیران جوان و انقلابی بیش از پیش بهره مند شویم.

استاندار گیلان اضافه کرد: جوانان ما در همه عرصه‌ها خوش می‌درخشند و با توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص جوانان که فرمودند باید به آنان اعتماد کنیم، ما نیز در عمل باید از وجود جوانان نخبه بیش از پیش استفاده کنیم.

عباسی بیان کرد: جمعیت جوان پس از دانش آموختگی وارد عرصه کار و تولید می‌شوند و از سوی دیگر به فکر تشکیل خانواده هستند که ما باید این شرایط را برای آنان در بخش‌های اشتغال، مسکن و ازدواج برنامه‌ریزی و مهیا کنیم.

وی به طرح در اختیار قراردادن زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند در گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: در برخی از شهرهای گیلان همچون منجیل و رودبار مشکل تهیه زمین نداریم اما در برخی از شهرها این مشکل وجود دارد و به همین دلیل برای ۲ خانوار یک زمین درنظر گرفته می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان به پرداخت وام ازدواج نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به تاکیدات رئیس محترم جمهوری، باید پرداخت وام ازدواج تسهیل شود تا زوجینی که در صف انتظار هستند، در اسرع وقت از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شماری از مدیران دستگاه های اجرایی متولی حوزه جوانان به ارائه گزارش پرداختنند.

در این جلسه همچنین از فرمانداران شهرستان های فومن، رضوانشهر، خمام و ماسال در زمینه عملکردی ستاد ساماندهی امور جوانان  تقدیر شد.

  • منبع خبر : استانداری گیلان