دیدار فرماندار رشت با رئیس سازمان برنامه و بودجه
دیدار فرماندار رشت با رئیس سازمان برنامه و بودجه
مهندس علی فتح اللهی فرماندار رشت در دیدار با دکتر کیوان محمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان، پیرامون مسائل و مشکلات اعتباری پروژه های عمرانی شهرستان رشت، گفتگو کرد.

به گزارش رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت؛فرماندار رشت در راستای جذب اعتبارات و پیشبرد اهداف عمرانی شهرستان رشت با رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان، دیدار و رایزنی کرد.فرماندار رشت در این دیدار با تقدیر از رویکرد مثبت سازمان برنامه و بودجه نسبت به شهرستان رشت به عنوان مرکز استان ، تاکید کرد: پیشرفت شهرستان رشت با توجه به اینکه بسیاری از خدمات مورد نیاز سایر شهرستان های استان گیلان نیز از طریق مرکز استان انجام می شود، نیازمند توجه جدی به پروژه های عمرانی این شهرستان از سوی سازمان برنامه و بودجه است.

فرماندار رشت با اشاره به محرومیت بسیاری از روستاهای شهرستان رشت در زمینه برخورداری از خدمات عمومی، اظهار داشت: متاسفانه میانگین برخورداری روستاهای شهرستان رشت در بسیاری از حوزه ها از میانگین استانی پائین تر است که به هیچ وجه در شان شهرستان رشت به عنوان مرکز استان نیست.

دکتر کیوان محمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان نیز در این دیدار با تاکید بر جایگاه ویژه شهرستان رشت به عنوان مرکز استان، گفت: در همین راستا در  تخصیص اعتبارات، سعی می شود به این شهرستان که ارائه دهنده خدمات به مردم سایر شهرستان های استان گیلان و حتی  استان های مجاور است، به صورت ویژه نگاه شود.

وی با اشاره به رشد اعتبارات شهرستانی و استانی شهرستان رشت، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برای توسعه شهرستان رشت باید با افق بلند مدت و در راستای اجرای پروژه های ماندگار و اثرگذار در سطح این شهرستان صورت پذیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه افزود: بهسازی ورودی های شهرستان رشت به عنوان پیشانی استان، توسعه شهر رشت در راستای تمرکز زدایی از این شهر و کاهش ترافیک شهری و ساماندهی کارگاه های خدمات صنعتی از طریق راه اندازی مجتمع های کارگاهی ویژه از جمله اقداماتی است که می تواند نقش اساسی و ماندگار در  توسعه شهرستان رشت داشته باشد.