برگزاری نشست تخصصی با موضوع “عفاف و حجاب و تحکیم خانواده “
برگزاری نشست تخصصی با موضوع “عفاف و حجاب و تحکیم خانواده “
به مناسبت توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نشسیت تخصصی با موضوع تحکیم خانواده و عفاف و حجاب در اداره کل پست استان گیلان برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی اداره کل پست استان گیلان ، صبح  سه شنبه۲۷ تیر ماه ۱۴۰۲ و به مناسبت گرامیداشت هفته عفاف و حجاب ، نشست تخصصی با موضوع عفاف و حجاب و تحکیم خانواده  با حضور مدیر کل و جمعی از کارکنان پست گیلان برگزار شد .
محمد حسین هوشنگی مدیر کل پست استان گیلان در ابتدای این جلسه ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله حسین (ع)  بر لزوم درک مفاهیم عاشورا در همه زمینه های زندگی امروز به ویژه حفظ حرمت زن تأکید کرد و افزود : عفاف و حجاب در وجود همه انسانها نهادینه بوده  و حجاب یک اصل مهم اجتماعی  در زندگی است . وی تصریح کرد : در کلام خدا ۷ مرتبه به حجاب اشاره شده که این امر نماینگر اهمیت بعد معنوی حجاب در زندگی انسانهاست .
وی با ضروری  برشمردن  بحث عفاف در همه ابعاد زندگی از جمله نگاه ، گفتار و رفتار  انسانها ، عفاف و حجاب را مختص یک جنسیت ندانست  و  آن را امری فراگیر و مربوط به هردو قشر مرد و زن بیان کرد .
شهره پور رمضان کارشناس مسائل  سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی که بعنوان سخنران در این جلسه حضور داشت ضمن تشریح فلسفه عاشورا اظهار کرد: فلسفه محرم و عاشورا  صرفاً  یک مسأله اعتقادی نبوده بلکه دارای جنبه ها و مضامین سیاسی و فرهنگی است که باید به آن پرداخته شود .
وی یکی از ابعاد مهم فلسفه عاشورا  را شجاعت و نهراسیدن دانست و عنوان کرد : امام خمینی (ره)  توانست با اتصال این اصل در واقعه عاشورا به نظام سیاسی روز ، یک جریان پرقدرت را علیه استکبار غرب و شرق پایه گذاری کند .
پور رمضان مهمترین مشکلات  جامعه امروز در زمینه حجاب را مسأله عقل گرایی و فرد گرایی عنوان کرد و افزود : این تفکر از دنیا غرب نشأت گرفته شده و جوانان با برداشت اشتباه از این تفکر  ،  روشنگرایی و مدرنتیه را زاییده این  نوع نگاه به پوشش می دانند در صورتیکه قرآن و احکام الهی زنانی را که خود نمایی می کنند واپس گرا  می داند .
وی در ادامه با اشاره به معضلات موجود در جوامع غربی در خصوص بحران هویت و عدم وجود بعد معنوی در زندگی اجتماعی ، پدید آمدن عرفان های نوظهور  در غرب را ناشی از این  پدیده اجتماعی دانست و اضافه کرد  : یکی از گزاره های زن مدرن بی حجابی است در صورتیکه در جوامع دینی حجاب برای زنان محدودیت نبوده و زنان می توانند با حفظ شئونات اسلامی در جامعه نقش آفرینی کنند .
پوررمضان در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم افزایش سطح دانش خانواده ها در حوزه های تاریخی و دینی تأکید کرد و افزود ، والدین می بایست به منظور اقناع فرزندان خود و در پاسخ به مطالبه گری آنها در حوزه های فرهنگی نسبت به افزایش آگاهی خود در این زمینه ها اقدام نمایند  .
در پایان این مراسم به مناسبت گرامیداشت  هفته عفاف و حجاب و به منظور توسعه و ترویج فرهنگ حجاب  از بانوان محجبه پست گیلان تقدیر بعمل آمد .

  • منبع خبر : پست گیلان