فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها:۲۱ مامور حفاظت از منابع طبیعی کشور تاکنون شهید شده اند
فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها:۲۱ مامور حفاظت از منابع طبیعی کشور تاکنون شهید شده اند
مدیریت حفاظت از منابع طبیعی با استفاده درست از ظرفیت تمام دستگاه‌ها و سازمان‌ها ونیز مردمی کردن منابع طبیعی اولویت نخست ما در انجام وظایف سازمانی است.

فرمانده جدید یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اشاره به چالش‌های جدی و حساس در حوزه جنگل‌ها بویژه مساله مهم آتش سوزی‌ها بر هدف گذاری اساسی در زمینه مدیریت حفاظت از اراضی ملی تاکید و خاطرنشان کرد: بر این باوریم که مدیریت منابع طبیعی می‌بایست جایگزین شعار حفاظت از منابع طبیعی شود.

اکبری با بیان اینکه سازمان جنگل‌ها تاکنون ۲۱ شهید و ۵۰۰ جانباز در راه پایداری و حفاظت از این عرصه‌ها تقدیم این مجموعه کرده است تصریح کرد: در سال جاری نیز ۴۹ نفر به درجه جانبازی و ۱۶ نفر از همیاران طبیعت و مردم نیز به عنوان فداکاران منابع طبیعی جان خود را قربانی دفاع از این عرصه‌ها کرده‌اند.

سرهنگ اکبری بر ضرورت تدابیر ویژه با اولویت بندی برنامه‌ها در راستای کاهش تعداد وقوع حریق و مساحت مناطق آسیب دیده از آتش سوزی در سال جاری بر اساس تجربیات سال گذشته تاکید کرد و گفت: مدیریت حفاظت از عرصه‌های ملی و رفع مشکلات موجود در این عرصه‌ها نیازمند سازماندهی و اقدامات خاص است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ضعف در فرهنگ سازی و اشاعه فرهنگ حفاظت از عرصه‌های طبیعی در بین مردم را از چالش‌های اساسی دیگر در حفاظت از اراضی ملی دانست و خواستار افزایش اطلاع رسانی و آموزش عمومی برای حفاظت از این عرصه‌ها از سوی آموزش و ترویج ادارات منابع طبیعی استان‌ها شد.

وی اظهار داشت: به دلیل اهمیت و ضرورت حفاظت از اراضی ملی بویژه موضوع پیشگیری و اطفا حریق در عرصه‌های منابع طبیعی طرح هوشمند سازی اراضی ملی در دستور کار قرار گرفته و از اولویت‌های اساسی ما در این حوزه است. وی با بیان اینکه بر اساس تحقیقات و بررسی‌های انجام شده بخش زیادی از حریق‌های ایجاد شده در عرصه‌های منابع طبیعی در اثر سهل

  • منبع خبر : منابع طبیعی و آبخیز داری گیلان