فعالیت تئاتر و موسیقی در آینده‌ای نزدیک شروع می‌شود
فعالیت تئاتر و موسیقی در آینده‌ای نزدیک شروع می‌شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار کرد: بر اساس تصمیمات ستاد کرونا استان، فعالیت‌ها در حوزه تئاتر و موسیقی در آینده‌ای نزدیک، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شروع خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی، در جلسه شورای اداری این اداره‌کل که به‌صورت وبینار برگزار شد، با بیان اینکه «فرهنگ» محور همه فعالیت‌های جامعه است، گفت: پیشرفت و توسعۀ اقتصادی، سیاسی و اجتماعی یک جامعه در گرو پویایی فرهنگ آن جامعه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: امروز حوزه نفوذ فرهنگ به همه ابعاد زندگی بشر کشیده شده است؛ ارتقای توانمندی فرهنگی افراد به‌عنوان سرمایه‌های فرهنگی جامعه در بسط توسعه فرهنگی جامعه تأثیرگذار است.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ‌سازی یعنی بتوانیم فکری را به‌تکرار به مردم برسانیم، اذعان کرد: اگر می‌خواهیم عرصه هنر بالنده شود باید در حفظ سرمایه‌گذاری در این عرصه نیز کوشا باشیم.

فاضلی در ادامه اظهار کرد: بر اساس تصمیمات ستاد کرونا استان، فعالیت‌ها در حوزه تئاتر و موسیقی در آینده‌ای نزدیک، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شروع خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به روسای ادارات شهرستانی، گفت: در خصوص هزینه‌ها و بودجه‌های فرهنگی و هنری مطمئن باشید که هر بودجه‌ای که دریافت می‌شود سهمی برای هر شهرستان اختصاص خواهد یافت.

وی اضافه کرد: برای اجرای برنامه‌های ثابت و تبیین شده‌ای مانند جشنواره تئاتر شهروند که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشده است، پیشنهاد می‌شود طرح‌هایی با در نظر گرفتن شرایط کنونی لحاظ شود تا بتوان به گونه‌ای جدید آن‌ها را عملیاتی کرد.