رای هر ایرانی تیری به سوی دشمن است
رای هر ایرانی تیری به سوی دشمن است
استاندار گیلان با بیان اینکه راه حل مشکلات کشور از مسیر انتخابات می‌گذرد، گفت: دشمن اکنون از ترس حضور مردم در انتخابات دستپاچه شده و بدنبال ناامیدی مردم است؛ رای هر ایرانی و گیلانی ولایتمدار تیر خلاص بر دل و چشم دشمن خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی استانداری و کمیته اطلاع رسانی انتخابات استان گیلان؛ اسدالله عباسی ظهر جمعه ۱۳ همن ۱۴۰۲ در سخنرانی پیش از خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه رشت در جمع نمازگزاران در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی (ره) مرکز استان، ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و تشریح چگونگی پیروزی این انقلاب شکوهمند به رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام راحل، با دعوت از مردم  شهید پرور گیلان در راهپیمایی ۲۲ بهمن، اظهار کرد: دشمنان به دنبال ضربه زدن به نظام است.

وی یاد و نام شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی را گرامی داشت و  اظهار کرد: نظام ما کارآمدی حل همه مسائل را دارد و مسائل خود را به پشتوانه مردم برطرف می‌کند.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌ها و دستاوردهای ایران اسلامی در سایه استقلال و اراده در دنیا طنین‌انداز است، گفت: ایران دومین کشور در زمینه نانو، دومین کشور در پیوند مغز استخوان در دنیا است و این در شرایطی است که پیش از انقلاب پزشک عمومی هم نداشتیم.

استاندار گیلان با اشاره بر رتبه سوم ایران در انتقال دکل‌های برق، رتبه سوم سدسازی و رتبه چهارم ایران در تولید نیروگاه‌های خورشیدی بیان کرد: امروز ایران قدرتمند چهارمین کشور موشکی دنیا و جزء ۱۰ کشور سازنده زیردریایی است تا دنیا را با پیشرفت خود متحیر کند.

وی تصریح کرد: مردم گیلان همیشه در انتخابات مشارکت فعالی داشته‌اند امسال نیز حماسه آنها در انتخابات ماندگار خواهد شد.

نماینده عالی دولت در گیلان اضافه کرد: این انقلاب برگرفته از اراده مردم و آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب و منویات رهبر معظم رهبری، آرمان‌های امام نیز برگرفته از نهضت امام حسین (ع) و دین مبین اسلام و پیامبر اکرم (ص) بوده و بر اساس ارزش‌های دینی بنا گذاشته شده است.

عباسی با بیان اینکه دولت سیزدهم آیت الله دکتر رئیسی برگرفته از اراده مردم با رویکرد مردمی در تلاش است تا در چهارچوب ارزش‌های امام، شهدا، منویات رهبری و اسناد بالادستی گامهایی برای خدمت‌رسانی به مردم گام بردارد، افزود: این خدمت‌رسانی به گونه‌ای بود که در هفته دولت رهبر معظم انقلاب اسلامی علاوه بر حمایت از دولت، دولت سیزدهم را مورد تمجید قرار دادند.

عباسی خاطر نشان کرد: شما مردم ولایتمدار گیلان همواره در دفاع مقدس، پیروزی انقلاب اسلامی، مقابله با فتنه‌ها و اغتشاشات سربلند بیرون آمدید و با بصیرت حرکت کردید.

وی گفت: ما مفتخریم  و خادم مسئول امور مردمی هستیم که دشمن را ناامید و نابود خواهد کرد.

وی تاکید کرد: نظام ما در عمل نشان داد ظرفیت لازم را برای حل مشکلات مردم به دست مردم دارد.

*رشد قابل توجه اعتبارات و پروژه های دهه مبارک فجر گیلان

استاندار گیلان  در ادامه با اشاره به دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی با اشاره به اینکه اعتبارات و پروژه های دهه مبارک فجر گیلان رشد قابل توجهی داشته است، گفت: در دهه مبارک فجر امسال هزار و ۵۴۲ پروژه اقتصادی و عمرانی در گیلان آماده افتتاح و بهره برداری داریم که با ۱۵ همت اعتبار در حال افتتاح و بهره‌برداری است.

وی اضافه کرد: ۷۳ واحد تولیدی و صنعتی نیز با ۷۰ هزار میلیارد ریال ( هفت هزار میلیارد تومان )سرمایه گذاری بخش خصوصی افتتاح می‌شود.

عباسی ادامه داد: چهار همت مصوبات سفر ریاست جمهوری نیز با حضور ایشان به بهره برداری خواهد رسید که ۴۲ هزار میلیارد ریال ( چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان) در بخش راه آهن است.

وی تصریح کرد: در بخش مسکن و اشتغال برنامه ریزی‌هایی در دولت در حال انجام است و حدود ۳۰ هزار واحد در گیلان پیش بینی شده که زمینهای این واحدهای مسکونی آماده ساخت و ساز  است، هزار و ۲۰۰ واحد نیز هم اکنون آماده افتتاح می‌باشد.

استاندار گیلان افزود: ۲ هزار و ۹۱۱ میلیارد تومان نیز پروژه در بخش راه و شهرسازی اعتبار در نظر گرفته شده و در بخش وزارت نیرو نیز هزار و ۶۱ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و آماده افتتاح است.

عباسی یاد آور شد: ۱۶ پروژه نیز با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد ریال (۱۰۰میلیارد ریال) در بخش نوسازی مدارس به بهره برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: در وزارت جهاد کشاورزی نیز هزار و ۴۱۰ میلیارد تومان پروژه و در بخش صنعت و معدن نیز سه هزار و ۹۶۳ میلیارد تومان پروژه افتتاح خواهد شد.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: در بخش میراث فرهنگی ۲ هزار میلیارد ریال (۲۰۰ میلیارد تومان ) پروژه و در کمیته امداد ۷۲۰ میلیارد ریال(۷۲میلیارد تومان) پروژه افتتاح می‌شود.

عباسی تاکید کرد: پروژه های دیگری نیز در بخش کشاورزی و گردشگری برنامه ریزی شده که افتتاح خواهد شد.

وی از سرمایه گذاری ۱۴ هزار میلیارد ریالی در بخش کشتی سازی نیز خبر داد و افزود: در راستای ابلاغ سند اقتصاد دریا محور از سوی مقام رهبری این پروژه در دستور کار قرار دارد.

استاندار گیلان همچنین اضافه کرد: بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد ریال (۶۰ هزار میلیارد تومان) سرمایه گذاری در گیلان درحال شکل گیری است که موجب رونق اقتصادی ، ایجاد  اشتغال و افزایش صادرات خواهد شد.

به گفته استاندار گیلان، ریاست محترم جمهور خرید برنج باقی مانده از کشاورزان را در دستور کار قرار داده،که نشان از عزم دولت در رفع این مشکل است.

وی با اشاره به چرایی تاخیر در پرداخت معوقات گقت: مشکل معوقات برنج بابت افزایش تولید نسبت به پیش بینی در بودجه بود که دستور رفع این مشکل نیز صادر شده و قدر و سهم کارخانجات هم پرداخت خواهد شد.

* مردم با حضور قاطعانه در راهپیمایی بصیرت و هوشیاری خود را به رخ دشمنان می‌کشند

عباسی با بیان اینکه مردم با حضور قاطعانه در راهپیمایی بصیرت و هوشیاری خود را به رخ دشمنان می‌کشند، افزود: امروز ایران اسلامی با وجود همه توطئه‌ها به قله‌ها نزدیک شده است و باید گفت به قله‌ها نزدیکیم و خستگی معنا ندارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه اگر مردم مشارکت در انتخابات جدی نباشد، ما مجلسی مقتدر نخواهیم داشت، تصریح کرد: مشارکت کم، مجلس ضعیف را متوجه کشور می‌کند در صورتی که انتخابات جلوی هرج و مرج را می‌گیرد لذا باید نمایندگان شایسته انتخاب شوند تا با تصویب قوانین ریل‌گذاری برای حرکت به سوی پیشرفت صورت بگیرد.

عباسی در پایان سخنان خود با قدردانی از ستاد نماز جمعه استان گیلان و شهر رشت، از مدیران دستگاه های اجرایی و خدمات رسان خواست تا با حضور در پیش از خطبه های نماز عبادی سیاسی، عملکردها را به مردم گزارش کنند.

استاندار گیلان همچنین پس از اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت، در دیدار چهره به چهره و صمیمی با نمازگزاران این نماز عبادی سیاسی، ضمن شنیدن مسائل آنان، دستورات لازم برای رسیدگی و رفع موارد مطروحه را صادر کرد.

  • منبع خبر : استانداری گیلان