برای عبور از چالش‌های شهر رشت باید راهکارهای عملیاتی تدوین کنیم
برای عبور از چالش‌های شهر رشت باید راهکارهای عملیاتی تدوین کنیم
سردار سید علی آقازاده رییس مجمع نمایندگان استان گیلان در جلسه بررسی مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی شهر که چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ با حضور شهردار، رییس و دیگر اعضای شورای اسلامی و معاونین شهردار برگزار شد اظهار داشت: مشکلاتی که در شهر رشت وجود دارد ناشی از یک عقب ماندگی ۱۵ ساله است.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت_آقازاده موضوعات زیست محیطی، فاضلاب ، ساماندهی رودخانه‌ها و پسماند را از جمله مشکلات رشت که به نوع مدیریت این شهر برمی‌گردد ذکر کرد و افزود: شهر رشت از حیث مسافر پذیری و گردشگری جایگاه ویژه‌ای دارد در حالیکه این شهر از معضلات ترافیکی رنج می‌برد.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس تصریح کرد: موضوع پسماند و یا حاشیه‌نشینی را نمیتوان در شهر رشت نادیده گرفت که با توجه به موضوع نسق سازی و همچون یک کلاف سردرگم غیراستاندارد از جمله مهم‌ترین چالش‌های شهر محسوب می‌شوند.
وی ابراز داشت: برای عبور از چالش‌های شهر رشت باید با همفکری و هم افزایی جمعی راهکارهای عملیاتی تدوین کرد و در این راه از ظرفیت‌های مختلف استفاده نمود.
آقازاده ضمن اشاره به پروژه‌های طرح میثاق اذعان کرد: پرداختن به این پروژه‌ها اعتماد به نفس و شجاعت میخواهد که امیدواریم با برآوردی که شورای اسلامی شهر و شهرداری رشت از این پروژه‌ها داشته‌اند به خوبی اجرایی شوند.
رییس مجمع نمایندگان استان گیلان افزود: اولین ظرفیتی که باید برای اجرای اقدامات اثرگذار در شهر رشت از آن استفاده کنیم مدیریت شهری رشت است که خوشبختانه در وضعیت خوبی‌ست.
آقازاده با بیان اینکه پیگیری پروژه‌هایی مانند طرح‌های میثاق جرأت و شجاعت لازم دارند تصریح کرد: این پروژه‌ها نیازمند پشتیبانی است و حتما در سطح ملی و استانی باید مورد پیگیری قرار گیرد.
وی افزود: مجمع نمایندگان استان گیلان برای کمک به مدیریت شهری رشت کاملا آماده است و می‌تواند موضوعات مرکز استان را از سمت وزارت کشور و با سایر بخش‌های مرتبط با دولت مطالبه نماید.
  • منبع خبر : شهرداری رشت