تامین اجتماعی لنگرود ۴۰۰ میلیارد تومان تعهدات به بیمه شدگان و مستمری بگیران شهرستان پرداخت نموده است
تامین اجتماعی لنگرود ۴۰۰ میلیارد تومان تعهدات به بیمه شدگان و مستمری بگیران شهرستان پرداخت نموده است
در بازدید نماینده مردم لنگرود از تامین اجتماعی شهرستان ، گزارشی از مهمترین فعالیتها و آمار تعهدات ریالی و جامعه تحت پوشش به همراه اهم دغدغه ها و مسائل مبتلابه این حوزه در تامین منابع توسط رئیس شعبه تشریح و ارائه گردید .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، مهندس محمدنژاد نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی با حضور در شعبه تامین اجتماعی ، از واحدهای مختلف بازدید و با کارکنان دیدار و گفتگو نمود .

عبدالرضا رضائی رئیس تامین اجتماعی شعبه لنگرود در این بازدید با بیان اینکه بیش از ۶۰ هزار نفر از مردم شهرستان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند اذعان داشت بیش از ۲۱۲۰۰ نفر بیمه شده اصلی و افزون بر ۸۰۰۰ نفر مستمری بگیر به اتفاق افراد تبعی خود این جامعه را تشکیل میدهند .

وی با اشاره به اینکه بیش از یک چهارم بیمه شدگان اصلی شهرستان را گروههای حرف و مشاغل آزاد تشکیل میدهند این مهم را نشأت گرفته از فرهنگ بالای بیمه ای در منطقه و اقدامات و طرحهایی همچون بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای توسعه و گسترش پوشش بیمه ای اقشار مختلف بر اساس ماموریت سازمان برشمرده و افزود : در کنار ۹۶۰۰ نفر بیمه شده اجباری شاغل در واحدهای تولیدی ، صنعتی ، صنفی و خدماتی ، حدود ۴۰۰۰ نفر نیز در گروههای رانندگان ، کارگران ساختمانی و بافندگان و فعالان صنایع دستی شناسه دار تحت پوشش هستند .

رئیس تامین اجتماعی لنگرود با بیان اینکه در حال حاضر ماهانه ۵۴ میلیارد تومان انواع مستمری و، دو میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری در کنار انواع غرامتها و کمک هزینه ها پرداخت مینمائیم از پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان تعهدات بیمه ای به بیمه شدگان و مستمری بگیران در هفت ماهه لغایت مهر امسال خبر داده و خاطر نشان ساخت ۳۸۰ نفر در هر ماه مقرری بیمه بیکاری از شعبه دریافت مینمایند که شناسایی موارد تخلف و سوء استفاده من غیر حق در قالب اشتغال پنهان و قطع مقرری آنها بعضاً هجمه ها و فشارهایی را برای شعب ایجاد مینماید .

عبدالرضا رضائی با تاکید بر ماهیت عمومی و غیردولتی سازمان تامین اجتماعی و فقدان بودجه دولتی ، از وصول حق بیمه ها به عنوان منبع اصلی پرداخت تعهدات یاد نموده و با اشاره به عدم انجام تکالیف قانونی توسط برخی شهرداری ها و ادارات دولتی ، مشکلات ناشی از انباشت دیون و پرداخت ننمودن حق بیمه های این حوزه را از دغدغه های موجود برشمرد .

مهندس محمدنژاد نماینده مردم شهرستان لنگرود نیز در این بازدید با تاکید بر نقش تامین اجتماعی و گستره خدمات آن در جامعه ، توجه به آینده نگری و برنامه ریزی های مدون هدفمند و بلندمدت را یک اصل مدیریتی دانسته و اذعان داشت در رسیدگی و رفع مشکلات نباید فقط به امروز و شرایط فعلی نگاه کرد بلکه باید با دوراندیشی و در نظر گرفتن تمامی زوایا و آثار اقدامات ، ترسیم آینده ای بهتر برای مردم و جامعه را رقم زد .

شایان ذکر است تامین اجتماعی لنگرود در زمره شعب تیپ دو استان بوده و پس از واحدهای تابعه در رشت ، بندرانزلی و لاهیجان از بزرگترین شعب استان می باشد .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان