بستری های روزانه کرونایی در گیلان از ۱۰۰ نفر عبور کرد
بستری های روزانه کرونایی در گیلان از ۱۰۰ نفر عبور کرد
سخنگوی علوم پزشکی گیلان، از بستری شدن ۱۰۱ بیمار جدید کرونایی در استان گیلان طی روز گذشته خبر داد و گفت: واکسیناسیون در کنار رعایت پروتکل ها موجب می شود که در صورت گرفتار شدن در موج ششم، خیلی زود از آن عبور کنیم.

دکتر فردین مهرابیان ، از بستری شدن ۱۰۱ بیمار جدید کرونایی در استان گیلان طی روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: شاهد سه رقمی شدن مجدد بستری ها هستیم.

وی تعداد کل بیماران کرونایی بستری در سطح استان را ۳۶۳ نفر دانست و افزود: از این تعداد ۷۰ نفر در بخش های مراقبت های ویژه و ۷۶ نفر بدحال هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مهمترین راه قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا را رعایت پروتکل های بهداشتی در کنار واکسیناسیون دانست و تصریح کرد: واکسیناسیون در کنار رعایت پروتکل ها موجب می شود که در صورت گرفتار شدن در موج ششم، خیلی زود از آن عبور کنیم.

مهرابیان، از مردم خواست عادی انگاری را کنار بگذارند و از ماسک و وسائل حفاظت فردی به ویژه در امامن عمومی استفاده کنند و یادآور شد: کرونا همچنان جدی است و برای پیشگیری از شیوع این بیماری دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرید و از دورهمی های خانوادگی دوری کنید.

وی با بیان اینکه امروز بیش از ۲۲۰ پایگاه واکسیناسیون آماده ارائه خدمت به مردم گیلان هستند، اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۹۰ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال استان نوبت اول و ۵۰ درصد نوبت دوم واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا