کاهش آبگذاری کانالهای آبیاری کشاورزی استان گیلان
کاهش آبگذاری کانالهای آبیاری کشاورزی استان گیلان
معاون حفاظت وبهره برداری شرکت آب منطقه ای گیلان از کاهش مقدار آب ورودی به کانال های آبیاری شبکه سفید رود در پی بارش باران خبر داد.

به گزارش رشتستان به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای گیلان ؛ محمد جواد خانی با اعلام این خبرگفت : با توجه به بارش طی هفته جاری و ادامه این وضیعت در روزهای آتی ، در جهت جلوگیری از ورود خسارت به اراضی شالیزارها و مصرف بهینه آب کشاورزی ، مقدار آب وردی به کانال های آبیاری کشاورزی از امشب کاهش می یابد .

وی تصریح کرد : با توجه به بارندگی ، شاهد آبگرفتگی و بالا آمدن سطح آب در مزارع و کانال های آبیاری بوده ایم و بدین منظور به جهت جلوگیری از ورود خسارت به اراضی شالیزارها و مصرف بهینه آب و ذخیره سازی آب سد سفید رود برای مصارف تابستان ، آب کانال ها از امشب کاهش می یابد .

معاون حفاظت وبهره برداری شرکت آب منطقه ای گیلان اضافه کرد: کاهش آب کانال های آبیاری تا پایان بارش رحمت الهی ادامه و پس از آن آبگذاری بصورت کامل طبق برنامه زمانبندی انجام خواهد شد .

وی گفت : طبق برنامه مصوب قبلی ، آبگذاری در کانال های فومنات  و کانال راست سنگر (مناطق شرقی گیلان ) از پنجم لغایت ۲۵ اردیبهشت ماه ادامه داشته و پس از آن نوبت بندی آب بصورت ۴ روز قطع و ۸ روز وصل اجرایی خواهد شد و ادامه داد ، آبگذاری در کانال چپ سنگر (مناطق مرکزی گیلان ) نیز از ۹ لغایت ۲۹ اردیبشهت ماه جاری است و پس از آن نوبت بندی آب در این بخش هم اجرا خواهد شد .

خانی پور ضمن تاکید به کشاورزان زحمتکش گیلانی مبنی بر رعایت تقویم زراعی و اتمام نشاء برنج یاد آور شد : در صورت ضرورت ، تغییرات برنامه های آبیاری متناسب با شرایط آب وهوایی و نیاز های احتمالی به عموم کشاورزان اطلاع رسانی می شود.