انعقاد بیش از ۱۵۸۰۰ قرارداد بیمه زنان خانه دار غیرحضوری در استان گیلان
انعقاد بیش از ۱۵۸۰۰ قرارداد بیمه زنان خانه دار غیرحضوری در استان گیلان
از 36000 نفر بیمه شده زنان خانه دار تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان ، افزون بر 15800 مورد به صورت غیرحضوری انعقاد قرارداد نموده اند.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، علی حسین نژاد مدیرکل این مجموعه با بیان اینکه از آبان ماه سال ۱۳۹۹ لغایت فروردین ۱۴۰۱ یعنی از زمان اجرای طرح ۳۰۷۰ و عملیاتی شدن تحول دیجیتالی نوین در سازمان و توسعه خدمات غیرحضوری ، تعداد ۱۵۸۱۷ فقره انعقاد قرارداد بیمه زنان خانه دار در استان گیلان از این طریق و بدون نیاز به مراجعه انجام شده است افزود : امکان پوشش بیمه ای برای این گروه از آذرماه سال ۱۳۸۷ فراهم شده و در حال حاضر ۳۶۰۰۰ بانوی گیلانی در زمره بیمه زنان خانه دار تحت پوشش قرار دارند .

وی با اشاره به اینکه بیمه زنان خانه دار یکی از اصلی ترین بخشهای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی است خاطر نشان ساخت : تمامی دختران بالای ۱۸ سال و بانوان تا ۵۰ سال میتوانند با انتخاب یکی از نرخهای بیمه ای و دامنه تعهداتی مورد نظر خود از انواع تعهدات بلندمدت و درمان بهره مند گردند .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان همچنین اظهار داشت در این نوع بیمه در سالجاری بازنشستگی با نرخ ۱۲ درصد و مبلغ ۵۱۸ هزار تومان ماهانه ، بازنشستگی و فوت با نرخ ۱۴ درصد و مبلغ ۶۰۴ هزار تومان و بازنشستگی ، فوت و ازکارافتادگی با نرخ ۱۸ درصد و مبلغ ۷۷۷ هزارتومان ماهانه انجام و در صورت تمایل متقاضی به استفاده از پوشش های درمانی مبلغ سرانه درمان به این رقم افزوده می گردد .

علی حسین نژاد در ادامه اذعان داشت در استان گیلان طی مدت مذکور بیش از ۷۱ درصد قراردادها یعنی ۱۱۲۶۳ مورد آنها با نرخ ۱۲ درصدی صورت گرفته است و ۳۱۸۳ نفر نیز دارای قرارداد با نرخ ۱۴ درصد بوده و ۱۳۷۱ بانو نیز قرارداد کامل ۱۸ درصدی دارند .

شایان ذکر است در مدت اجرای خدمات غیرحضوری ۷ درصد کل قراردادهای بیمه زنان خانه دار کشور متعلق به استان گیلان بوده است .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان