بر لزوم تجلیل و قدردانی از پاکبان پاکدست رشتی تاکید کرد
بر لزوم تجلیل و قدردانی از پاکبان پاکدست رشتی تاکید کرد
در پی درج مطلبی در خصوص اعتراض شورای شهر رشت در خصوص ایراد هیئت تطبیق به مصوبه شورای شهر رشت مبنی بر اهدای مسکن به پاکبان پاکدست رشتی، روابط عمومی فرمانداری رشت با ارسال پیامی بر لزوم تجلیل و قدردانی از پاکبان پاکدست رشتی تاکید کرد.

به گزارش رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت؛ در رابطه بااین خبر روابط عمومی فرمانداری رشت با ارسال پیامی به این مطلب، واکنش نشان داد و گفت: وظیفه هیئت تطبیق متشکل از نمایندگان دستگاه های مختلف از جمله دستگاه قضائی، مطابقت مصوبات با قوانین بالادستی به دور از هر گونه اعمال سلیقه و تصمیمات احساسی است.

 متن کامل این پیام بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

در پی  انتشار مطلبی در خصوص اعتراض شورای شهر رشت  به ایراد قانونی هیئت تطبیق  به مصوبه شورا جهت اهدای مسکن به پاکبان پاکدست رشتی در برخی از رسانه ها، موارد ذیل در راستای تنویر افکار عمومی لازم به یادآوری است:

۱- فرمانداری رشت ضمن ارج نهادن به جامعه پاکبانان و تحسین اقدام ارزشمند این پاکبان پاکدست رشتی، آمادگی دارد از همه ظرفیت های قانونی در جهت تقدیر و قدردانی از این پاکبان زحمتکش استفاده نماید.

‌۲- همانگونه که بارها تاکید شده است، روند تطبیق مصوبات شورا، امری تخصصی است که با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف از جمله دستگاه قضائی و کارشناسان مربوطه درقالب یک کمیته و بر اساس قوانین و اسناد بالادستی انجام می شود و وظیفه این کمیته، تطبیق مصوبات شورا با قوانین و رفع مغایرت های قانونی، به دور از هر گونه اعمال سلیقه و تصمیم احساسی می باشد.

۳- لازم است با دقت در تحریر مصوبات و لحاظ تمامی جوانب حقوقی، زمینه تایید مصوبات در هیئت تطبیق شهرستان فراهم آید و در موارد این چنینی به دور از هر گونه هیاهو و احساسی کردن موضوع، به دنبال راهکار قانونی جهت رفع مشکل بود.

در پایان بار دیگر تاکید می شود فرمانداری رشت،  قدردانی از این پاکبان پاکدست را اقدامی ارزشمند و ضروری در راستای ترویج فرهنگ خیرخواهی و امانتداری در سطح جامعه می داند و از هیچ گونه اقدام قانونی و استفاده از ظرفیت های ممکن در این راستا دریغ نخواهد ورزید.