افزایش ۴ هزار بشکه‌ای توان تولید نفت در خاستگاه نفت ایران
افزایش ۴ هزار بشکه‌ای توان تولید نفت در خاستگاه نفت ایران
کارکنان عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، با تلاش شبانه‌روزی، پس از گذشت بیش از پنج‌ سال توقف، واحد بهره‌برداری و نمک‌زدایی لب‌سفید را عملیاتی کردند.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، داود کیانی، مدیر عملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان اظهار کرد: این موفقیت پس از انجام اصلاحات و اقدام‌های تعمیراتی لازم و صرف چند هفته کار مداوم عملیاتی از سوی گروه‌های مختلف متشکل از بخش‌های فنی و عملیاتی این شرکت رقم خورد و سبب افزایش ۴ هزار بشکه‌ای توان تولید نفت در این شرکت شد.

وی افزود: پس از دریافت مجوزهای لازم برای راه‌اندازی دوباره این واحد، عملیات پیش‌راه‌اندازی این واحد فرآورشی شامل اکسیژن‌زدایی از خطوط لوله، مخازن و تأسیسات فرآورشی با تزریق گاز نیتروژن از سوی اداره عملیات بهره‌برداری آغاز شد.

مدیر عملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان ادامه داد: در این عملیات، تزریق نیتروژن به‌صورت ایمن در خطوط لوله و تأسیسات واحد بهره‌برداری برای اکسیژن‌زدایی و ایجاد شرایط مناسب تولید و جریان نفت به تأسیسات انجام و پس از ایجاد شرایط ایمن، تولید نفت در این واحد آغاز شد.

کیانی گفت: در این عملیات گروه‌های مختلفی از مدیریت‌های فنی، عملیاتی و ستادی از جمله بهره‌برداری، نگهداری و تعمیرات خطوط لوله، آزمایشگاه شیمیایی اچ‌سی‌ئی، مهندس  ی نفت، بازرسی فنی و خدمات چاه‌ها حضور داشتند.

  • منبع خبر : شانا