برگزاری دومین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی گیلان
برگزاری دومین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی گیلان
مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، از برگزاری دومین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان گیلان خبر داد و گفت: نمایشگاه آثار رسیده به دبیرخانه ۲۸ دی لغایت ۲ بهمن برگزار می شود.

رضا ثقتی در مراسم رونمایی از پوستر دومین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان گیلان، با اشاره به همزمانی برگزاری جشنواره مذکور با هفتمین دوره جایزه ملی فیروزه، اظهار کرد: این جشنواره با محوریت عروسک و هدایای فرهنگی از جمله سازهای بومی، هدایای چوبی، سوزن دوزی، سفال، رشتی دوزی، زیورآلات، حصیربافی، مگارگری و تذهیب برگزار می شود.

وی ترویج، تولید و مصرف کالاها و محصولات فرهنگی ایرانی – اسلامی با نگاه ویژه به محصولات فرهنگی اقوام ایران را یکی از مهمترین اهداف جشنواره مذکور دانست و افزود: تشویق تولیدکنندگان به تولید کالاهای فرهنگی با اولویت ها و نیازهای کشور، ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری در حوزه صنایع خلاق و زمینه سازی به منظور هم افزایی شرکت کنندگان صنایع خلاق از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، با تاکید بر لزوم رونق بازار مصرف کالاهای فرهنگی داخل کشور، خاطرنشان کرد: جشنواره مالا و محصولات فرهنگی گیلان معرفی فعالان صنایع خلاق به جامعه و نهادهای خصوصی را دنبال می کند.

ثقتی، با بیان اینکه پشتیبانی و حمایت از محصولات فرهنگی تولید شده در استان ها و مطرح کردن آن در سطح ملی و بین‌المللی و ایجاد دغدغه فرهنگی میان خانواده ها و افزایش مصرف آثار و تولیدات فرهنگی ایرانی و اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: ۲۴ دی ۱۴۰۰ آخرین مهلت دریافت آثار در دبیرخانه جشنواره مذکور است.

وی ۲۸ دی لغایت دوم بهمن را زمان برگزاری نمایشگاه آثار رسیده دانست و عنوان کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره ۲۹ دی برگزار خواهد شد لذا علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی «www.jayezehfiroozeh.fargang,gov.ir» مراجعه کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا