آماده سازی تجهیزات شهرداری رشت برای مقابله با حوادث غیر مترقبه زمستانی و پیگیری دستورالعمل بند(ت) تبصره شش
آماده سازی تجهیزات شهرداری رشت برای مقابله با حوادث غیر مترقبه زمستانی و پیگیری دستورالعمل بند(ت) تبصره شش
رحیم شوقی چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ در جلسه شورای مدیران مناطق پنجگانه شهری که در محل منطقه یک شهری برگزار شد با اشاره به نزدیک شدن به فصل بارندگی و زمستان اظهار کرد: انجام لایروبی در مسیرهای خروجی آب و شناسایی و برطرف کردن ایرادهای فنی در مناطق پنجگانه ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری رشرتستان به نقل از مدیریت ارتباطات شهرداری رشت، رحیم شوقی بر هرس به موقع درختان در فصل پاییز به منظور پیشگیری از سقوط ناشی از بادهای موسمی تاکید کرد و افزود: تجهیزات، ماشین آلات و امکانات ترابری شهرداری برای انجام عملیات در مواقع ضروری و مقابله با حوادث غیر مترقبه در زمستان باید آماده سازی شوند.

شهردار رشت با بیان اینکه بازگشایی مسیر خیابان سعدی _ خیابان سرگل به صورت روزانه پیگیری می شود، تصریح کرد: بازگشایی خیابان پشت قند و شکر به چهارراه گلسار در حال انجام است.
شوقی، افزایش سرانه فضای سبز شهر رشت را حائز اهمیت خواند و گفت: برنامه ریزی و ایجاد پارک های جدید در راستای افزایش سرانه فضای سبز شهر رشت در دست اقدام است.
شهردار رشت با پیگیری مصوبات گذشته شورای مدیران مناطق، بیان کرد: در مدت ۳۰ روز آینده تعداد ۸ سرویس بهداشتی در مناطق پنجگانه شهری احداث می شود.
شهردار رشت با اشاره به اینکه اجرایی شدن بند (ت) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، دی ماه پایان می یابد گفت: قانونگذار فرصت کم نظیری را برای مستحدثاتی که بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه در محدوده شهرها ساخته­ شده و تا قبل از پایان سال ۱۴۰۰ پرونده آنها در کمیسیون ماده (۱۰۰) قانون شهرداری­ها طرح و منجر به صدور رأی قطعی گردیده فراهم کرده است تا با رعایت مفاد این قانون به واریز نقدی عوارض بدل خواهد شد.
وی گفت: این دسته از مالکان فرصت چندانی ندارند و باید در اسرع وقت به مناطق ۵ گانه شهرداری برای پیگیری و تعیین جریمه قانونی مراجعه کنند چون برابر قانون در صورت عدم تعیین تکلیف و پرداخت نکردن جرایم تا تاریخ   ۱۴۰۲/۹/۳۰ احکام صادره مجدداً به حکم اولیه بازخواهد گشت.
بررسی میزان وصولی و تحقق بودجه مناطق از جمله دستور جلسه شورای مدیران مناطق پنجگانه شهری به ریاست شهردار رشت بود.
  • منبع خبر : شهرداری رشت