برخورد قاطع دستگاه قضا با مسئولانی که با ترک فعل و عدم مسئولیت پذیری موجب تشدید آتش سوزی تالاب بین المللی امیرکلایه رودبنه شده اند
برخورد قاطع دستگاه قضا با مسئولانی که با ترک فعل و عدم مسئولیت پذیری موجب تشدید آتش سوزی تالاب بین المللی امیرکلایه رودبنه شده اند
رییس کل دادگستری گیلان از تالاب امیرکلایه رودبنه که در روز دوشنبه مورخ 7 شهریور 1401 دچار حریق شده بود بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان، حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان از تالاب بین المللی امیر کلایه رودبنه که روز گذشته دچار حریق شده بود بازدید کرده و دستوراتی را صادر نمود.
حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به آتش سوزی بخشی از تالاب بین‌المللی امیر کلایه رودبنه اظهار داشت: تحقیقات کامل در خصوص مقصرین حادثه باید در اسرع وقت صورت گیرد زیرا در چنین مواردی افراد سودجو به طمع تصرفاتی که در آینده متصور هستند، اقدام به چنین آتش سوزی هایی در تالاب های استان می نمایند.
وی با بیان اینکه در سال های گذشته در تالاب انزلی نیز شاهد آتش سوزی و پس از آن تصرفات غیر مجاز بوده ایم گفت: برخورد دستگاه قضایی در مورد این متخلفان، قاطعانه و شدید خواهد بود.
رییس شورای قضایی استان مسئولانی را که با ترک فعل و عدم مسئولیت پذیری موجب تشدید و وسیع شدن حجم آتش سوزی ها شدند، اولین مقصرین این حادثه عنوان کرد و افزود: روز گذشته تنها بخش کوچکی از تالاب دچار حریق شده بود و به دلیل سهل انگاری متولیان امر اکنون شاهد از بین رفتن بخش اعظمی از تالاب هستیم که باید در برابر قانون پاسخگو باشند.
محمد کرمی رییس حوزه قضایی رودبنه نیز با اشاره به اینکه تحقیقات اولیه پیرامون افراد دخیل در حادثه صورت گرفته است ابراز داشت: به محض تکمیل تحقیقات با متخلفان اشد برخورد صورت خواهد گرفت تا از این پس شاهد چنین حوادث تلخی در طبیعت گیلان نباشیم.
وی با قدردانی از بازدید مسئولین قضایی استان از این حادثه افزود: دستور اعزام بالگرد جهت اطفای سریع تر حریق توسط رییس کل دادگستری استان گیلان صادر شده است و امیدواریم که به زودی آتش سوزی به صورت کامل مهار شود.

  • منبع خبر : دادگستری کل استان گیلان