آخرین مرحله آبگذاری کانال های آبیاری شبکه سفیدرود
آخرین مرحله آبگذاری کانال های آبیاری شبکه سفیدرود
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از آخرین مرحله آبگذاری کانال های آبیاری شبکه سفیدرود از روز پنجشنبه پنجم مرداد ۱۴۰۲ خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از  روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان؛ وحید خرّمی مدیر عامل شرکت در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان گفت: ششمین مرحله آبگذاری کانال چپ سد سنگر برای آبیاری شالیزار‌های مناطق مرکزی از روز پنجم مرداد آغاز و به مدت ۳ روز ادامه دارد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان افزود: آبگذاری کانال چپ سد سنگر برای آبیاری شالیزار‌های مناطق مرکزی شامل رشت، خمام، بخش‌های سنگر، کوچصفهان، خشکبیجار، لشت نشاء است.

وی با بیان اینکه باتوجه به بارش‌های اخیر و جلوگیری از خسارت به شالیزار‌ها، آخرین مرحله آبگذاری کانال‌های کشاورزی با تأخیر انجام می‌شود، تصریح کرد: آب گذاری کانال راست سد سنگر هم که برای آبیاری شالیزار‌های شرق گیلان سیاهکل، لاهیجان، لنگرود، آستانه اشرفیه و کیاشهر است از روز یکشنبه ۸ مرداد آغاز و به مدت ۳ روز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این مرحله از آبگذاری به درخواست مردم است، گفت: شالیکارانی که محصول شان به مرحله برداشت رسیده و نیازی به استفاده از آب کشاورزی ندارند ورودی‌های مزارع خود را ببندند.

  • منبع خبر : آب منطقه ای گیلان