کاهش سرعت کاه‌ها به منظور ایمن سازی نقاط پرخطر انجام شود
کاهش سرعت کاه‌ها به منظور ایمن سازی نقاط پرخطر انجام شود
استاندار گیلان با اشاره به مصوبه جلسه پیش شورای راهبری ترافیک استان مبنی بر کاهش 30 درصدی سرعت کاه تا پایان مردادماه گفت: کاهش سرعت کاه‌ها به منظور ایمن سازی نقاط پرخطر استان باید انجام شود.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از  روابط عمومی استانداری گیلان؛ اسدالله عباسی عصر (چهارشنبه) در جلسه شورای راهبری ترافیک استان در استانداری با تاکید بر نصب دوربین های نظارتی، ایمن سازی پنج محور حادثه خیز استان گفت: برای ایمن سازی این محورها اعتبارات لازم به این منظور اختصاص خواهد یافته که لازم است متولیان امر در کنار آسفالت راه‌ها، ایمن سازی را نیز در اولویت قرار دهند.
وی تصریح کرد: نصب علام راهنمایی و رانندگی، ایمن سازی و یا خارج کردن گارد ریل، نصب نیوجرسی مفصلی(جداکننده بتنی) نیز در برنامه قرار گیرد و در دوربرگردان ها جان پناه ایجاد شود .
نماینده عالی دولت در گیلان در خصوص اجرای طرح میثاق توسط شهرداری رشت، اهتمام شهرداری و شورای شهر در این بخش را قابل قبول دانست و گفت: انتظار از این طرح آن است که در راستای مطالبات مردمی برای کاهش ترافیک کلانشهر رشت در زمانبندی مناسب این پروژه به سرانجام برسد .
عباسی بر کاهش و استاندارد سازی سرعت کاهها در استان و شهرستان‌ها تاکید کرد و افزود: هر کجا بدون مجوز مصوبه شورای ترافیک سرعت کاه زده شد برداشته شود، راهداری و پلیس راهور زیر نظر معاونت عمرانی استانداری در رشت و در شهرستانها زیر نظر راهداری و پلیس راهور تحت نظر فرمانداران تا ۳۱ مرداد این مهم را به انجام برسانند.
وی ادامه داد: این مهم باید با هم افزایی دستگاههای متولی با رویکرد رفع نقاط حادثه خیر در نقاط پرتردد گیلان در زمان مقرر عملیاتی شود.
وی اظهار داشت: باید تا هفته دولت بخشی از  امور مربوط به ایمن سازی راه‌ها برای خدمات دهی به مردم و کاهش تصادفات و حوادث جاده‌ای انجام شود تا گزارش این اقدامات به مردم گیلان اعلام شود .
استاندار تصریح کرد: همچنین در راستای فرهنگ سازی این بخش رسانه ملی با ساخت انیمیشن(پویا نمایی) آموزش لازم را به مردم ارایه کند چراکه  تلاش ما حفظ جان و آرامش مردم است.
وی گفت : در استان گیلان سه هزارو  ۲۵۰  سرعت کاه وجود دارد که باید بر اساس مصوبات شهرستان و استان باشد آن دسته از سرعتکاه‌هایی که طبق رعایت و اصول فنی ساخته نشده باید مورد بررسی قرار گیرد تا با رعایت اصول مورد بازبینی قرار گیرند.
در این جلسه همچنین تعدادی از اعضای شورای راهبری ترافیک ارائه گزارش کردند.
  • منبع خبر : استانداری گیلان