کارفرمایان گیلانی بیش از ۱۸۶۵ میلیارد تومان به تامین اجتماعی استان بدهکارند
کارفرمایان گیلانی بیش از ۱۸۶۵ میلیارد تومان به تامین اجتماعی استان بدهکارند
بر اساس آخرین بیلان صادره توسط تامین اجتماعی گیلان ، لغایت شهریورماه سالجاری ، حدود 29 هزار کارفرمای استان با بیش از هزار و هشتصد و شصت و پنج میلیارد تومان دیون بیمه ای ، بدهکاران این سازمان را تشکیل میدهند .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، کیوان مرتضوی با اعلام این خبر افزود : بر اساس ضوابط سازمانی هر ساله در دو مقطع شش ماهه نسبت به اخذ بیلان کارگاهی و اعلام دیون به کارفرمایان بدهکار اقدام میگردد .

وی با اشاره به اینکه کارفرمایان بابت ارسال لیست حق بیمه شهریورماه خود تا پایان مهر فرصت داشته اند و از نیمه آبان ماه تا ۱۵ دیماه فرایند محاسبات بیمه ای و صدور صورتحساب های لغایت پایان شهریور انجام پذیرفته است اظهار داشت : در این دوره برای  ۲۸۹۶۲ نفر کارفرمای بدهکار استان ، بیلان صادر و ابلاغ گردیده است .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه تعداد بیلان های صادره در این دوره ۵ درصد کاهش داشته ، افزود : علیرغم این موضوع ، رقم مجموع بدهی های کارفرمایان در حال حاضر بیش از ۱۸۶۵ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته با ۱۱۲ میلیارد تومان افزایش معادل ۶/۵ درصد رشد داشته است .

کیوان مرتضوی همچنین اذعان داشت : حدود ۳۵ درصد این بدهی ها با رقمی معادل ۶۴۲ میلیارد تومان برآوردی محاسباتی دوره جدید بوده و ۱۲۲۴ میلیارد تومان نیز بدهی های قطعی در مراحل اخطاریه و اجرا می باشد .

وی خاطر نشان ساخت که این میزان بدهی کارفرمایان در حالی است که بیش از ۲۴۰۰ کارفرما در سالجاری از بخشودگی جرائم بیمه ای برای تسویه یا تعیین تکلیف دیون خود بهره برده و افزون بر ۴۰۰۰ واحد کارگاهی نیز از شرایط تقسیط برخوردار شده اند .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به تعهدات ماهانه ۱۷۰۰ میلیارد تومانی تامین اجتماعی استان در دو بخش بیمه و درمان و لزوم تامین منابع از محل وصول حق بیمه ها با توجه به بهره مند نبودن این سازمان از بودجه دولتی ، از کارفرمایان خواست تا ضمن انجام تکالیف قانونی از قبیل ارسال به موقع لیست و حق بیمه واقعی ، نسبت به تعیین تکلیف دیون خود در اسرع وقت اقدام نمایند .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان