چهار هزار زوج نابارور گیلانی تحت پوشش چتر حمایتی
چهار هزار زوج نابارور گیلانی تحت پوشش چتر حمایتی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به شناسایی و حمایت بیمه‌ای از چهار هزار نفر زوج نابارور در استان، گفت: باید در قالب یک طرح پژوهشی و تحقیقاتی، نتایج حمایت بیمه‌ای و درمانی از زوج‌های نابارور مشخص و دقیقاً تحلیل شود.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)، سیزدهمین نشست قرارگاه دانشگاهی جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گیلان با حضور دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، معاونین و مدیران ستادی دانشگاه، تعدادی از مدیران کل استانی و همچنین کارشناسان و فعالان جمعیت در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.
دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به کاهش موالید در گیلان، اظهار کرد: تعداد موالید در گیلان در نیمه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته، کاهش داشته است.
وی با بیان اینکه شیب کاهش جمعیت در گیلان در مقایسه با سال‌های اخیر ملایم‌تر شده، افزود: از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ شیب کاهش موالید در استان گیلان ۱۰ درصد بود، اما این شیب در سال منتهی به سال ۱۴۰۲ در مدت مشابه به حدود ۶ درصد رسیده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به شناسایی و حمایت بیمه‌ای از چهار هزار نفر زوج نابارور در استان، گفت: باید در قالب یک طرح پژوهشی و تحقیقاتی نتایج حمایت بیمه‌ای و درمانی از زوج‌های نابارور مشخص و دقیقاً تحلیل شود.
دکتر آشوبی بر لزوم تهیه محتوای آموزشی و ترویجی با مضمون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده تأکید کرد و گفت: باید از ظرفیت همه رسانه‌ها در جهت حفظ و صیانت از جمعیت کشور بهره گرفت.
وی بر ضرورت تأمین تجهیزات مرتبط با فرزندآوری تأکید کرد و افزود: یکی از الزامات حمایتی دانشگاه و نظام سلامت پیرامون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، تأمین ملزومات و تجهیزات تصویربرداری و تشخیصی است که خوشبختانه این مهم تا حد مطلوبی فراهم است.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان