تمرکز تخصیص اعتبارات ۱۴۰۲ اتمام پروژه های مورد تقاضای مردم است
تمرکز تخصیص اعتبارات ۱۴۰۲ اتمام پروژه های مورد تقاضای مردم است
استاندار گیلان تمرکز تخصیص اعتبارات سال ۱۴۰۲ را بر اتمام پروژه‌های مهم و مورد تقاضای مردم عنوان کرد و گفت: اولویت تخصیص اعتبارات با پروژه های نیمه تمام است و دستگاهها باید نظارت دقیقی بر نحوه اجرا و تکمیل این پروژه‌ها داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان؛ اسدالله عباسی پیش از ظهر (شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲) در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با تاکید بر اینکه تمرکز بر پروژه‌هایی باشد که به لحاظ فراوانی با تقاضای بیشتری از سوی مردم مواجه است، افزود: اگر در این بخش با کسری اعتبارات روبرو باشیم می توان از توان نمایندگان و سایر دستگاهها برای اتمام پروژه ها بهره گرفت.

وی خواستار سرعت بخشیدن به امور در بخش تامین مسکن شد و افزود: این استان در شورای عالی مسکن شرایط نسبتا خوبی دارد اما باید در ردیف ۱۰ استان برتر این شورا قرار گیرد.

وی اضافه کرد: باتوجه به شرایط زیر ساختی در بخش های زیرسازی، بستر سازی، فوندانسیون گیلان شرایطی بسیار متفاوت از استانهای مرکزی، قزوین و زنجان قرار دارد اما در مجموع باید به تعهدات مسکن خود سرعت بیشتری دهیم.

نماینده عالی دولت در گیلان اولویت تخصیص اعتبارات را با پروژه های نیمه تمام دانست و افزود: اعتبارات سال ۱۴۰۲ برای پروژه های نیمه تمام است و دستگاهها باید نظارت دقیقی بر نحوه اجرا و خاتمه این پروژه ها داشته باشند و تمرکز بر پروژه هایی باشد که به لحاظ فراوانی با تقاضای بیشتری از سوی مردم مواجه است .

وی ادامه داد: اگر در این بخش با کسری اعتبارات روبرو باشیم می توان از توان نمایندگان و سایر دستگاهها برای اتمام پروژه ها بهره گرفت.

عباسی در مورد تبادل موافقت نامه ها نیز گفت: تبادل موافقت نامه ها باید حداکثر تا نیمه مرداد ماه انجام شود و  در خصوص جذب اعتبار ۱۴۰۱ نیز تا پایان مرداد این مورد انجام شده باشد اما شواهد نشان می دهد برخی از دستگاهها موفق به جذب کامل اعتبارات نشده اند.

وی از سازمان برنامه و بودجه استان خواست:  در هفته آینده جلسه ای تشکیل داده و از دستگاهها بخواهد عملکرد خود را ارائه دهند تا این مساله با سرعت بیشتری انجام شود.

استاندار گیلان تاکید کرد: اعتبارات ۱۴۰۲ نیز باید حداکثر تا پایان مرداد با برگزاری جلسه از سوی سازمان برنامه و بودجه انجام شود و در مورد تخصیص اعتبار تعمیر و تجهیز دستگاههای اجرایی این موارد در بودجه نهایی شوند.

وی تصریح کرد: در مورد جذب تخصیص سفر رئیس محترم جمهوری از محل توازن نیز ۱۰۰ میلیارد تومان هنوز توزیع نشده است در جلسه آینده گزارشی با لحاظ اولویت ها در این زمینه ارائه شود.

وی یادآوری کرد: در خصوص جذب تسهیلات تبصره ۱۸ برخی از دستگاهها موفق به جذب حداکثری اعتبارات نشده اند این دستگاهها دقت داشته باشند حداکثر طی ۶ ماه نسبت به جذب اعتبارات اقدام کنند در غیر اینصورت از سهمیه آنها کسر خواهد شد.

استاندار گیلان تاکید کرد: در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ طرح ها و پروژه های کارفرمایی را در دستور کار قرار دهید و معاونت هماهنگی امور اقتصادی در توزیع پرداخت تسهیلات نظارت کرده و طی ۲ ماه گزارش دقیق از نحوه پرداخت ارائه کند.

وی از ادارات کل راه و شهرسازی و آموزش و پرورش خواست مشکلات موجود در زمینه مولد سازی اموال خود را حل کنند و اداره کل اقتصاد و دارایی استان نیز لیست عرصه ها و مستحدثات و ادارات را در کمیسیون مربوطه ارائه کند تا نسبت به تعیین ارزش ، تغییر کاربری و تبدیل به احسن کردن آن در اقتصاد و دارایی اقدام فوری انجام شود.

*سفر وزرا به گیلان کاربردی و عملیاتی است

عباسی با اشاره به سفر وزیر تعاون در هفته گذشته به استان گیلان گفت: ره آورد این سفر برداشت گام های مهمی در بخش سلامت، افزایش ظرفیت تخت های بیمارستانی و ارتقای بخش سلامت برای بیمه شدگان تامین اجتماعی بود و تصمیمات خوبی در مورد افزایش تعداد مولدین دام در بخش کشت و صنعت، رشت الکتریک، کفش ملی  و کارخانه چوکا گرفته شد.

وی انجام این سفرها را کاربردی و عملیاتی دانست که با دستور رئیس محترم جمهور انجام می شود و افزود: در آینده نزدیک سفر وزیر نیرو و وزیر صنایع را برای بررسی موضوعات مختلف به استان گیلان خواهیم داشت.

وی تلاش دولت را توزیع عادلانه منابع برای همه مناطق و شهرستانها با نظر نمایندگان اعلام کرد و افزود: اعتبارات استان در ۲ ابر پروژه راه آهن و آزادراه متمرکز شد و انتظار داریم این پرژه ها بزودی مراحل پایانی کار را طی کنند.

در این جلسه همچنین سید علی آقازاده رئیس مجمع نمایندگان گیلان و نماینده مردم شهرستانهای رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی، پرویز محمدنژاد نماینده مردم لنگرود، رسول فرخی نماینده‌ مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل  و احمد دنیامالی نماینده مردم شهرستان بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی و تعدادی دیگر از اعضا  نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

  • منبع خبر : استانداری گیلان