واکسیناسیون عمومی افراد بالای ۸۰ سال علیه کرونا در گیلان آغاز می شود
واکسیناسیون عمومی افراد بالای ۸۰ سال علیه کرونا در گیلان آغاز می شود
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آغاز واکسیناسیون عمومی افراد بالای ۸۰ سال علیه کرونا در استان گیلان خبر داد.

 دکتر آبتین حیدرزاده – معاون بهداشتی دانشگاه در یازدهمین نشست کمیته واکسیناسیون کووید- ۱۹، با اشاره به انجام فاز اول واکسیناسیون کرونا در استان، اظهار داشت : فاز دوم واکسیناسیون از روز سه شنبه، هفتم اردیبهشت ماه سال جاری در گیلان آغاز می شود .

وی با بیان اینکه آغاز واکسیناسیون فاز دوم کرونا صرفا” برای افراد بالای ۸۰ سال خواهدبود ، تصریح کرد : پرونده الکترونیک این افراد در اکثر شهرها و روستاهای استان، در اختیار مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت می باشد  و طی تماس تلفنی روز و ساعت مشخص برای تزریق واکسن کرونا به اطلاع آنها رسانده می شود.

دکتر حیدرزاده در ادامه یادآور شد : ممکن است تعدادی از این گروه در مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت، پرونده الکترونیک سلامت نداشته باشند که در این خصوص، همه مدیران شبکه های بهداشت و درمان تابعه دانشگاه  شماره تلفنی را اعلام نموده تا افراد بالای ۸۰ سالی که با آنها تماس گرفته نشده، با آن شماره تلفن تماس حاصل نمایند تا اطلاعات آنها جهت واکسیناسیون کرونا ثبت شود.

 وی در پایان یادآور شد : با آغاز فاز دوم واکسیناسیون کرونا در استان هیچ گونه مراجعه حضوری برای این گروه از افراد ، به مراکز بهداشتی و درمانی نخواهیم داشت و اطلاعات  صرفا” به صورت تلفنی اخذ و ثبت می‌شود.

لازم به ذکر است ؛ یازدهمین نشست کمیته واکسیناسیون کرونا با حضور دکتر آبتین حیدرزاده – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با مدیران شبکه های بهداشت و درمان تابعه دانشگاه ، اعضا کمیته، نمایندگانی از معاونت درمان دانشگاه و نظام پزشکی استان بصورت وبینار در سالن کنفرانس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزارشد./