افتتاح دو مدرسه خیرساز با حضور استاندار گیلان در دهستان گشت فومن
افتتاح دو مدرسه خیرساز با حضور استاندار گیلان در دهستان گشت فومن
دو مدرسه خیرساز زنده یاد حاج کریم محمدی تشکری با حضور استاندار گیلان در دهستان گشت شهرستان فومن افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس گیلان؛ روز چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲، مدارس دخترانه و پسرانه زنده یاد حاج کریم محمدی تشکری در روستای گشت با حضور دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان، مهندس علی دقیق مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، فرامرز مرجانی فرماندار شهرستان فومن، رمضانی مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان، میرمسعودی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان و خانواده خیر افتتاح و به بهره برداری رسید.

تحقق تمدن نوین اسلامی از مسیر مدارس و مراکز آموزش می‌گذرد./ سرمایه‌گذاری برای آینده‌سازان کشور هزینه نیست

دکتر عباسی استاندار گیلان در آئین افتتاح این مجتمع با بیان سخنانی ضمن قدردانی از خیرین و همکاری آنان در امر مهم مدرسه‌سازی و با تاکید بر اینکه از مشارکت خیرین استقبال می‌شود، اظهار کرد: مدرسه‌سازی صدقات جاری است که همیشه باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه زمزمه دانش‌آموزان و آهنگ نوای آنان همیشه دلنواز است، خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاری برای آینده‌سازان کشور هزینه نیست از اینرو باید ایجاد فضای مناسب و امکانات لازم توجه شود.

عباسی با اشاره به اهمیت مشارکت انجمن اولیاء و مربیان و خیرین مدرسه ساز برای تعلیم تربیت فرزندان کشور اظهار کرد: در فضای مدرسه آینده سازان کشور تربیت می شوند از اینرو باید به سلامت به مقصد برسند.

وی با اشاره به نقش محوری دانش آموزان در تمدن سازی نوین اسلامی افزود: تحقق تمدن نوین اسلامی از مسیر مدارس و مراکز آموزش می‌گذرد.

نماینده عالی دولت در گیلان سند تحویل بنیادین، را نقشه راه آموزش و پرورش خواند و خاطر نشان کرد: سند تحویل بنیادین آموزش و پرورش کاملا مشخص و نشان دهنده راه است، از اینرو باید بر اجرای دقیق آن توجه جدی شود.

استاندار گیلان به نقش مهم معلمان در تعلیم و تربیت آینده سازان کشور اشاره کرد و افزود: تربیت معلمانی در تراز جمهوری اسلامی از برنامه‌های راهبردی دولت است.

تحقق عدالت آموزشی درگیلان با همراهی خیرین مدرسه ساز/حمایت و جذب خیرین در ساخت فضای آموزشی از اهداف اداره کل نوسازی مدارس

مهندس علی دقیق مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با تبریک ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر با تقدیر ویژه از خانواده زند یاد تشکری، گفت؛ راه رسیدن به توسعه پایدار در هر کشور نگاه ویژه به نیروی انسانی آن کشور است نیروی متعهد و متخصص در بستر آموزش و پرورش کارآمد و پویا شکل می گیرد.

وی ارتقای زیر ساخت آموزشی را در راستای تربیت نیروی متعهد و متخصص نیازمند دانش آموزان و فرهنگیان عزیز خواند و تصریح نمود: در بحث ساخت فضای آموزشی نکته مهم که باید به آن توجه کرد عدالت در ساخت فضای آموزشی است که با حمایت استاندار محترم در تخصیص اعتبارات و حضور بربرکت خیرین روند ساخت فضای آموزشی در استان با کیفیت بالا در حال انجام است.

مهندس دقیق خطاب به استاندار گیلان گفت: یکی از ردیفهای اعتباری ساخت فضای آموزشی، ردیف اعتبار پروژه های مشارکتی با ۵۰ درصد هزینه خیرین مدرسه ساز است این مصوبه در دولت هشتم با دور اندیشی و پیگیری حضرت عالی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مصوب شده و تا امروز با کمک خیرین و اعتبارات دولتی ساخت فضای آموزشی با سرعت بیشتر در کشور ادامه دارد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان گیلان با اشاره به تاکیدات استاندار گیلان در جلسات شورای آموزش و پرورش، یکی از هدفهای اداره کل نوسازی مدارس استفاده از حمایت و جذب خیرین در ساخت فضای آموزشی است افزود: بر این اساس ما در دو سال گذشته ۸۰ درصد فضاهای آموزشی را که در سطح استان تحویل آموزش و پرورش دادیم با مشارکت خیرین بوده است.

دقیق با بیان اینکه برای ساخت فضای مشارکتی نیاز به  هزینه ۵۰% خیرین است،اظهارداشت: در این پروژه ۱۰۰ درصد هزینه ساخت این فضای آموزشی توسط آقای تشکری پرداخت شده است.

وی افزود: در مسیر پروژه از ایشان خواستم تا  بعد از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی کار را به نوسازی مدارس بسپارند و ایشان تاکید کرد نیت ما اتمام کار است .

مدیرکل نوسازی مدارس گیلان با اشاره به اینکه حتی در نازک کاری پروژه از وی خواستم تا چیز هایی که ضرورت کمتری دارد از پروژه حذف شود که ایشان با نگاه مهربانانه خود فرمودند که هر چیزی که در نقشه و مشخصات است باید در این پروژه اجرایی شود.

دقیق از استاندار گیلان خواست با توجه به اینکه حضور مهندس تشکری در این فضای آموزشی منشاء خیر است و با توجه به اینکه آموزش و پرورش اعتباری برای نگهداری فضای آموزشی ندارد مدرسه مذکور بصورت هیئت امنایی و رایگان خدمات رسانی کند.

وی افزود: با توجه به اینکه مدت ۳ ماه است که دانش آموزان از این مدرسه بهره می برند و کلیه هزینه نگهداری مدرسه را مهندس تشکری پرداخت نموده و جا دارد از ایشان تشکر ویژه داشته باشم.

وی در پایان خطاب به مهندس بابک تشکری گفت: شما کاری کردین که مصداق شعر

فرزند هنر باش نه فرزند پدر

 فرزند هنر زنده کند نام پدر را

و شما با هنر ایثار خود نام پدر را جاودان کردید که جا دارد ازحضرتعالی، مادر بزرگوار که یک بازنشسته فرهنگی هستند و همچنین از همسر محترمتان که اگر این همراهی نبود نیت شما عملیاتی نمی شد، کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم.

شایان ذکر است این پروژه آموزشی ۱۲ کلاسه خیرساز، به همت خانواده زنده یاد حاج کریم محمدی تشکری به صورت دو واحد مجزا ۶ کلاسه با محوطه و راه دسترسی مجزا با ۳۲ اتاق شامل اتاق معلمان، نمازخانه، سایت رایانه ای، سالن کنفرانس با زیربنای ۱۵۰۲ مترمربع در روستای گشت از توابع بخش مرکزی شهرستان فومن احداث و توسط استاندار گیلان افتتاح و به بهره برداری رسید.

 

  • منبع خبر : نوسازی مدارس گیلان