پویش صحن حرم، مدرسه‌ام در راستای طرح تحولی «آجر به آجر» در استان گیلان در حال برگزاری است
پویش صحن حرم، مدرسه‌ام در راستای طرح تحولی «آجر به آجر» در استان گیلان در حال برگزاری است
روز سه شنبه مورخ 1401/03/31جلسه ستاد هماهنگی پویش صحن حرم، مدرسه‌ام در گیلان با حضور علی دقیق مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان، میرمسعودی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز، جابر عباسی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش، ایلداری رئیس شورای بانوان خیر مدرسه ساز گیلان و سایر اعضای ستاد در دفتر مدیرکل نوسازی مدارس برگزار و در خصوص اجرای بهتر پویش صحن حرم، مدرسه‌ام و نهادینه سازی فرهنگ مشارکت بحث و تبادل نظر نمودند.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی نوسازی مدارس گیلان ،علی دقیق مدیرکل اداره  در این جلسه با بیان اینکه باید تلاش کنیم فرهنگ مدرسه سازی را در جامعه رواج دهیم، افزود: پویش «صحن حرم، مدرسه‌ام» در استان گیلان نیز همراه با مردم نیک اندیش ایران زمین، همزمان با دهه کرامت و ترویج فرهنگ متعالی رضوی و فاطمی، برای ساخت هشت مدرسه استثنایی در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه کار خیر و خیرخواهی ریشه در فرهنگ اسلامی- ایرانی دارد، اظهارداشت: جامعه هدف در این پویش دانش آموزان و بهره‌گیری از رویکرد تربیت اسلامی در ترغیب آنها به انجام کارهای خیر و نیکوکارانه و یادآوری جایگاه رفیع مدرسه و دانش اندوزی در نزد خداوند متعال است که در آموزه‌های دینی و کلام اهل بیت (ع) اهمیت ویژه ای دارد.

مدیرکل نوسازی مدارس در ادامه تصریح نمود: پویش «صحن حرم، مدرسه ام» پنجمین پویشی است که در راستای طرح تحولی «آجر به آجر» در حال اجراست و به حول قوه الهی از نتایج این پویش ارزشمند، هشت مدرسه برای دانش آموزان مدارس استثنایی در استان‌های مختلف کشور احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه مردمان گیلان همیشه پیشتاز کارهای خیر و عام المنفعه هستند، افزود: خدا را شاکرم به همت مردم عزیز گیلان، فرهنگیان، دانش آموزان و همکاران عزیزمان در ادارات آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی مدارس با همراهی مجمع خیرین مدرسه ساز، استان گیلان توانست به عنوان استان برتر در اجرای طرح تحولی آجر به آجر و پویش های ملی اجراء شده، معرفی و مورد تقدیر قرار گیرد.

دقیق با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ مقدس مدرسه‌سازی و توسعه مشارکت‌های مردمی از اهداف اصلی طرح آجر به آجر محسوب می‌شود؛ یادآور شد: گسترش مشارکت‌های خُرد مردمی حتی به اندازه یک آجر در اجرای این پویش مدنظر بوده امیدوارم به همت مردم نیک اندیش که شیفته امام رئوف علی ابن موسی الرضا(ع) هستند، این پویش به اهداف ارزشمند خود برسد.

وی به چگونگی مشارکت در این پویش را یادآور و ابراز داشت: علاقه‌مندان و نیک اندیشان می‌توانند با مراجعه به کانال مهر مدرسه در شبکه اجتماعی شاد و یا از طریق وب سایت ajorBajor.ir  در این پویش خیرخواهانه شرکت کنند.

گفتنی است، پیش از این پویش‌های «مهر را با محرم آغاز کنیم»، «من مادرم، بچه‌های ایران فرزندمن»، «آجرهای مهربانی» و «به رنگ مدرسه» در راستای طرح «آجر به آجر» اجرا شده است و بیش از یک و نیم میلیون نفر از هموطنان نیک اندیش در آن مشارکت کرده‌اند.

شایان ذکراست هر یک از اعضای ستاد نظرات و دیدگاه های خود را در خصوص اجرای بهتر پویش صحن حرم، مدرسه‌ام و نهادینه سازی فرهنگ مشارکت بحث و تبادل نظر نمودند.

 

  • منبع خبر : نوسازی مدارس گیلان