توفیق مشارکت در بازسازی حرم ائمه (علیهم السلام) مختص به ایام خاصی نیست
توفیق مشارکت در بازسازی حرم ائمه (علیهم السلام) مختص به ایام خاصی نیست
فرماندار رشت با اشاره به این مطلب که تلاش در بازسازی مزارات ائمه معصومین (علیهم السلام) از جمله توفیقات بزرگ و کارهای ماندگار است، اظهار داشت: مشارکت در بازسازی حرم ائمه محدود به ایام و مناسبت های خاص نیست.

 به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، دکتر امام پناهی در جلسه هماهنگی با هیئت امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان با بیان این مطلب که نباید طوری عمل کنیم که دشمنان از خلاء عملکردی ما برای نفوذ در جامعه استفاده کنند، گفت: هرگونه کوتاهی در احیاء ارزش‌های دینی و تقویت باورهای اسلامی موجب خواهد شد تا دشمنان حق را باطل و باطل را حق جلوه دهند.

 نماینده عالی دولت در مرکز استان با اظهار این مطلب که حرم های امامان معصوم نماد معنویات در تمام دوران و ائمه معصومین (علیهم السلام) هدایتگر تمامی نسل ها بوده و به زمان خاصی تعلق ندارند، خاطرنشان کرد: در دیدگاه محبان اهل بیت(ع)، توفیق مشارکت در بازسازی حرم های مطهر ائمه معصومین مختص به زمان‌های خاص مانند ایام محرم و ماه مبارک رمضان نبوده و ارادتمندان خاندان امامت و ولایت از سالهای نخستین اسلام تاکنون با جان و مال در مقابل تلاش دشمنان برای تخریب قبور ائمه مقاومت نموده اند.

 وی افزود: دلاوری جوانان مدافع حرم گواه و موید این گفتار است که نسل امروزین جوانان ایران اسلامی به شایستگی جایگزین نسل جوانان دوران هشت سال دفاع مقدس بوده و مدافعان حرم و حریم اهل بیت می باشند.

 امام پناهی با اشاره به لزوم اطلاع رسانی در زمینه نحوه مشارکت مومنین در امر بازسازی عتبات عالیات، گفت: باید در این راستا از ظرفیت و امکانات پایگاه های بسیج، سازمان تبلیغات اسلامی، هیئت امناء مساجد، اداره اوقاف، ائمه جمعه، فضای مجازی، خیرین و سایر دستگاه‌ها و نهادها بهره برد.

 وی در ادامه طراحی و نصب صندوق هایی جهت جمع‌آوری آسانتر نذر عتبات را یکی از روش های موثر در جمع آوری نذورات مردمی دانست.

  • منبع خبر : فرمانداری رشت