افتتاح ۴۹ طرح گازرسانی در گیلان
افتتاح ۴۹ طرح گازرسانی در گیلان
در هفته دولت امسال طرح گازرسانی به 23 روستای صعب العبور و کوهستانی و 26 واحد صنعتی با هزینه ای بالغ بر 263 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی گاز گیلان، عیسی جمال نیکویی مدیرعامل این شرکت با اعلام خبر افتتاح طرح گازرسانی به ۲۳ روستا در هفته دولت امسال، اظهار داشت: با بهره مندی این روستاها از نعمت گاز طبیعی، مجموع روستاهای برخوردار از گاز در استان به ۲ هزار و ۱۱۷ می رسد.

وی با بیان اینکه این روستاها با جمعیتی بالغ بر یک هزار و ۴۶۴ خانوار در شهرستان های آستارا، لنگرود، املش، شفت، رودسر و تالش قرار دارند، گفت: برای گازرسانی به این مناطق بیش از ۲۳۸ میلیارد ریال هزینه شده و با این افتتاح درصد بهره مندی خانوارهای روستایی استان به حدود ۹۷ درصد خواهد رسید.

جمال نیکویی درخصوص گازرسانی گسترده در گیلان اظهار داشت: گازرسانی به همه شهرها و بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ روستا کاری بسیار عظیم است که بحمدالله با همکاری همه سازمان ها و نهادهای دولتی در استان به ثمر نشسته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان همچنین از گازرسانی به ۲۶ واحد صنعتی در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: حجم جایگزینی گاز در این طرح ها بیش از ۷ هزار و ۱۶۰ مترمکعب بر ساعت است.

وی با بیان اینکه برای گازرسانی به این صنایع بیش از ۲۴ میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: شهرستان رشت با ۶ واحد صنعتی و شهرستان های رودبار، فومن و لاهیجان هر کدام با ۳ واحد صنعتی، بیشترین سهم را از گازرسانی های هفته دولت امسال دارا می باشند.

جمال نیکویی نقش گاز را در ایجاد اشتغال و پیشرفت استان مهم برشمرد و گفت: بهره برداری از طرح های گازرسانی موجب ایجاد شغل و کسب درآمد برای ساکنین مناطق تازه برخوردار از گاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در خاتمه اظهار داشت: این شرکت برنامه دارد تا به ۱۱۹ روستای دیگر در مناطق کوهستانی اشکورات رودسر، پارودبار رودبار، کمنی سیاهکل، کوهستان تالش و باقیمانده آستارا گازرسانی نمایند که طراحی و تنظیم پکیج این پروژه ها انجام شده و در مراحل پایانی اخذ مجوز ستادی قرار دارد.

  • منبع خبر : گاز گیلان