اعلام تسهیلات دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجوی دکتری
اعلام تسهیلات دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجوی دکتری
برخی از دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجوی دکتری ممتاز تسهیلاتی مثل استخدامی، اعطای کمک مالی، معافیت از شهریه، اعطای گرنت و... در نظر گرفته‌اند.

آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی عالی جمعه ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۹ با بیش از ۸۰ درصد داوطلبان ثبت نام کننده در ۲۴۲ کد رشته، ۲۱۰ حوزه امتحانی و ۱۱۰ شهرستان برگزار شد. کارنامه نتایج اولیه انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» نیمه متمرکز سال ۱۴۰۰  روز (یکشنبه، ۲۹ فروردین) در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد. برخی از داوطلبان برای جذب داوطلب رتبه برتر تسهیلات و شرایطی را در نظر گرفته اند که در ادامه می خوانید:

پرداخت ماهیانه ۵ میلیون ریال به دانشجویان دکتری رتبه برتر
دانشگاه محقق اردبیلی اعلام کرده است: به منظور حمایت و قدردانی از رتبه‌های برتر آزمون دکتری تخصصی که برای ادامه تحصیل دانشگاه محقق اردبیلی را انتخاب کنند، دانشگاه حمایت‌های زیر را به داوطلبان اختصاص داده است: پرداخت مقرری ثابت ماهیانه ۵ میلیون ریال به داوطلبان دکتری تخصصی که رتبه کمتر از ۱۵ درصد کل ظرفیت روزانه رشته و مقطع را کسب کنند. اعطای رایگان خوابگاه دانشجویی به دانشجویانی که رتبه کمتر از ۲۵ درصد کل ظرفیت روزانه رشته و مقطع قبولی را کسب کنند. دانشجویان دکتری حایز رتبه‌های کمتر از ۲۵ درصد کل ظرفیت (روزانه رشته و مقطع قبولی) در اعزام به دوره فرصت مطالعاتی خارج از کشور از اولویت برخوردار هستند.

استخدام در وزارت دفاع و کسر از خدمت سربازی
دانشگاه صنعتی مالک اشتر استان اصفهان اعلام کرده است: پذیرفته شدگان در صورت دارابودن شرایط عمومی و اختصاصی وزارت دفاع به استخدام وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در خواهند آمد. در صورت مشارکت دانشجویان در پروژه‌های تحقیقاتی صنعت دفاعی کشور، از خدمت سربازی آن‌ها متناسب با میزان همکاری کسر خواهد شد.

متناسب با پروژه‌های مرتبط، کمک هزینه تحصیلی بلاعوض از زمان تصویب پروپزال تا پایان ترم ۸ تحصیلی، پرداخت می‌شود. فارغ التحصیلان مرد دانشگاه صنعتی مالک اشتر، در صورت تمایل می‌توانند خدمت مقدس سربازی خود را در صنایع دفاعی وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح بگذرانند. پذیرفته شدگان همانند سایر دانشجویان کشور می‌توانند از مزایای صندوق رفاه دانشـجویان مطـابق آیـین نامـه وزارت علـوم، تحقیقـات و فنـاوری اسـتفاده کنند. دانشـجویان مـی تواننـد مطـابق قـوانین دانشـگاه از فرصـت تحقیقاتی داخل و خارج از کشور طبق آیین نامه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری استفاده کنند.

اعطای طرح پژوهشی به دانشجویان
پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی اعلام کرد: داوطلبان تحصیل در پژوهشگاه علاوه بر علاقه و استعداد پژوهشی باید از فرصت کافی برای انجام کار‌های تحقیقاتی برخوردار باشند. امتیازات تحصیل در پژوهشگاه شامل: دو ساعت پژوهش ورزی علمی در هفته زیر نظر اساتید برجسته پژوهشگاه و ایجاد فرصت کسب تجربه علمی و عملی در پژوهش و امکان جذب همکاری دانشجویان در طرح‌های پژوهشی پژوهشگاه است.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران