وقوع ۶ فقره حریق در اراضی جنگلی گیلان
وقوع ۶ فقره حریق در اراضی جنگلی گیلان
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، از وقوع ۶ فقره حریق در شهرستان های رشت و ماسال و سیاهکل و تالش و رضوانشهر خبر داد و گفت: در حال حاضر هیچگونه حریق فعال نداریم.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از ایسنا – سرهنگ محمد قربانی لرد فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان در این گفت وگو، با اشاره به وزش باد گرم شدید و افزایش دما در استان گیلان از دو روز گذشته ( ۳۰ بهمن و یک اسفند ) ، اظهار کرد: طی ۴۸ ساعت گذشته شاهد وقوع حریق در اراضی جنگلی جلگه ای استان بودیم.

وی با بیان اینکه در بالادست و مراتع به دلیل وجود برف شاهد حریق نیستیم، افزود: شهرستان های ماسال، رشت، سیاهکل، رضوانشهر و تالش درگیر حریق جنگل های طبیعی پهن برگ شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از وقوع ۶ فقره حریق در شهرستان های مذکور خبر داد و خاطرنشان کرد: مجموع حریق ها در شهرستان های ماسال و سیاهکل و رضوانشهر زیر یک هکتار و به صورت سطحی بود.

قربانی لرد، با اشاره به مساحت چهار هکتاری حریق در شهرستان تالش، یادآور شد: از شب گذشته شاهد وقوع حریق در اراضی جنگلی تالش بودیم که عملیات اطفا تا صبح امروز ادامه داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچگونه حریق فعال در استان نداریم، بیان کرد: کلیه نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان طی ۷۲ ساعت اخیر در حالت آماده باش بودند و خوشبختانه کلیه حریق ها در لحظه اطفا شد؛ هم اکنون نیز شاهد کاهش دما هستیم.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، از مردم به ویژه گردشگران خواست در زمان پدیده باد گرم از روشن کردن آتش در اراضی جنگلی خودداری کنند و گفت: با توجه به نزدیک شدن سال زراعی و لزوم آماده سازی باغات، مردم حاشیه جنگل اقدام به آتش زدن خار و خاشاک موجود در اراضی شان می کنند که در شرایط وزش باد، موجب سرایت حریق به جنگل ها می شود.

وی از طبیعت دوستان خواست در صورت مشاهده هرگونه دود و آتش در اراضی جنگلی و حاشیه جنگل ها حتما با شماره های شبانه روزی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ تماس بگیرند.

  • منبع خبر : ایسنا