جابجایی ۶۶۰۰ زائر گیلانی با ناوگان عمومی
جابجایی ۶۶۰۰ زائر گیلانی با ناوگان عمومی
سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از جابجایی بالغ بر ۶۶۰۰ زائر اربعین از گیلان تا مرز عراق خبر داد و گفت: زائران با ۲۸۴ اتوبوس به مرز مهران و ۵۸ اتوبوس به مرز خسروی رفتند.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از ایسنا – غلامعلی نیک فهم سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان در این گفت وگو، با بیان اینکه از اول لغایت ۱۷ شهریور بالغ بر ۶۶۰۰ زائر گیلانی اربعین با ناوگان حمل و نقل عمومی استان به مرزهای عراق اعزام شدند، اظهار کرد: از ۱۸ شهریور تاکنون اعزام زائر به مرزها متوقف شده و ناوگان اتوبوسی در خدمت بازگشت زوار است.

وی از اعزام زائران گیلانی به مرز مهران در قالب ۲۸۴ اتوبوس و به مرز خسروی در قالب ۵۸ اتوبوس خبر داد و تصریح کرد: همزمان با آغاز اعزام زوار گیلانی به مرزهای عراق از ۱۳ شهریور ۷۰ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی استان را به کار گرفتیم و مابقی اتوبوس ها به سایر نقاط اعزام شدند، اما طی روزهای ۱۴، ۱۵، ۱۶ و ۱۷ شهریور از ۹۰ درصد ظرفیت ناوگان استان استفاده کردیم.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از اعزام ۲۴ اتوبوس به مرز مهران و چهار اتوبوس به مرز خسروی جهت بازگرداندن زوار گیلانی طی روز گذشته خبر داد و بیان کرد: هر ۲۴ ساعت اقدام به اعزام اتوبوس ها به دو مرز مهران و خسروی جهت بازگرداندن زوار می کنیم.

نیک فهم همچنین از بازگشت زوار با ۲۰ دستگاه اتوبوس طی روز گذشته خبر داد و گفت: زوار گیلانی می توانند با ارسال پیامک به شماره ۲۰۰۰۱۴۱ مرز منتخب خود جهت بازگشت را تعیین کنند تا اتوبوس ها را اعزام کنیم.

وی با بیان اینکه سکوی گیلان در پایانه مهران و خسروی استقرار دارد و اتوبوس ها آماده بازگرداندن زوار هستند، خاطرنشان کرد: از حداکثر ظرفیت‌ها ناوگان حمل و نقل عمومی استان برای بازگرداندن زوار استفاده می‌شود.

سرپرست راهداری گیلان از استقرار نیروی های این اداره کل در پایانه های مرزی جهت راهنمایی زوار خبر داد و تاکید کرد: زوار هنگام بازگشت به سکوی گیلان مراجعه کنند تا سوار اتوبوس اشتباه نشوند.

  • منبع خبر : ایسنا