نهادینه نمودن بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای بهره مندی همگانی نیازمند گفتمان سازی ، آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در تمام جامعه است
نهادینه نمودن بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای بهره مندی همگانی نیازمند گفتمان سازی ، آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در تمام جامعه است
بیمه فراگیر خانواده ایرانی طرحی جامع برای تحت پوشش قراردادن تمام افراد 18 تا 50 سال خانواده ها در راستای ماموریت اصلی سازمان تامین اجتماعی برای پوشش اقشار مختلف جامعه است .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، علی حسین نژاد با تاکید بر اینکه بر اساس ماده اول قانون تامین اجتماعی ، توسعه و گسترش پوشش بیمه ای به اقشار مختلف ماموریت و رسالت اصلی این مجموعه است افزود : طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی با این رویکرد و با هدف بسط و ترویج فرهنگ بیمه ای در جامعه برای برقراری آرامش و امنیت خاطر بیشتر در خانواده ها از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ اجرایی گردیده است .

وی در ادامه با بیان اینکه هرچند زیرشاخه های تعریف شده در این طرح از سالها پیش وجود داشته اذعان داشت بطور مثال بیمه زنان خانه دار از آذرماه سال ۱۳۸۷ و بیمه دانشجویان از سال ۱۳۹۸ میسر بوده و بیمه های حرف و مشاغل آزاد نیز حدود سه دهه قدمت دارند ولی با هدف انسجام بخشیدن و فراهم نمودن بستر مناسب جهت پوشش افراد ۱۸ تا ۵۰ سال ، این طرح در قالبی واحد در دستور کار قرار گرفته و عدم نیاز به مراجعه و امکان انعقاد قرارداد به شکل غیرحضوری از ویژگی های آن است .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه نهادینه نمودن بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای بهره مندی همگانی تمامی شهروندان نیازمند بسط گفتمان سازی ، افزایش آگاهی بخشی و فرهنگ سازی میباشد بر لزوم مشارکت عمومی برای تحقق گسترش پوشش بیمه ای به آحاد جامعه تاکید نمود .

وی افزود : متقاضیان در این بیمه ها میتوانند سه نرخ مختلف با دامنه تعهداتی متفاوت را حسب نیاز و قدرت مالی خود برگزیده و انتخاب مبنای دستمزدی برای افراد فافد سابقه از دیگر امتیازات این طرح بیمه ای است .

علی حسین نژاد با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۹۸۰۰۰ نفر در استان گیلان در زمره بیمه شدگان حرف و مشاغل آزاد میباشند خاطر نشان ساخت حدود ۳۷ هزار نفر از این گروه را زنان خانه دار و بیش از ۱۷۰۰ نفر را دانشجویان تشکیل میدهند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت بیمه اختیاری نیز از دیگر فرصت های موجود در این طرح برای افرادی است که از قبل حداقل دارای یکماه سابقه نزد سازمان هستند .

شایان ذکر است در حال حاضر بیش از ۲۱۰۰۰ نفر از گیلانیان تحت پوشش بیمه اختیاری قرار دارند .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان