از انتخاب مدیران انقلابی و شایسته برای حوزه فرهنگی حمایت می‌کنیم
از انتخاب مدیران انقلابی و شایسته برای حوزه فرهنگی حمایت می‌کنیم
نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: از اقدام انقلابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در انتصاب مدیران متعهد، متخصص، جوان و کاربلد برای بخش های فرهنگی در تمامی سطوح حمایت می‌کنیم.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، آیت الله رسول فلاحتی روز پنجشنبه در دیدار با معاون حقوقی، امور مجلس و استانها وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: عدالت فرهنگی در توزیع منابع یکی از انتظارات ائمه جمعه از وزیر جدید ارشاد است.

وی بر محوریت شورای فرهنگ عمومی در استانها اشاره و تاکید کرد: اثرگذاری این شورا باید ملموس و عینی باشد و در سطح جامعه دیده شود.

آیت الله فلاحتی تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باتوجه به گستردگی حوزه فعالیت یکی از وزارتخانه های حیاتی و اثرگذار در نظام است که برای ارتقا فرهنگ عمومی نقش آفرین و هدایتگر باشد.

استفاده از جوانان انقلابی و نخبگان اولویت دولت در حوزه فرهنگی است

معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار استفاده از جوانان انقلابی و نخبگان مومن را اولویت دولت برای حوزه فرهنگی دانست و گفت: حوزه فرهنگ نیازمند تحول زیرساختی و عمیق است که اهتمام ویژه در این مسیر وجود دارد.

سیدمحمد هاشمی به ترسیم سیاست ها و برنامه های فرهنگی دولت پرداخت و افزود: عزم دولت برخورداری همه مردم کشور فارغ از جغرافیای سکونت از زیرساخت ها و تولیدات فرهنگی است.

وی به برنامه های دولت برای اجرای عدالت فرهنگی اشاره کرد و گفت: دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به طور جدی درحال برنامه ریزی برای ترسیم ابعام مختلف در زمینه عدالت فرهنگی است تا با تکیه بر ظرفیت قانونی مجلس شورای اسلامی این مسئله را عملیاتی کند.

معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به محدودیتها و عقب ماندگی در حوزه تولیدات فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت: عزم دولت و وزارت ارشاد برای برنامه ریزی جهت تولیداتی همگام با ارزشهای انقلاب ، شهدا و هویت اسلامی است.

هاشمی تولید محتواهای ارزشی و اسلامی را هدفی مهم برای دولت در حوزه فرهنگ دانست و گفت: دولت در این زمینه از همراهی تمامی هنرمندان و اهالی هنر استقبال خواهد کرد.

وی منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب را نقشه راه در مسیر توسعه و تولیدات فرهنگی و هنری دانست و گفت: تمام تلاش دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد عملیاتی کردن کامل بیانیه گام دوم انقلاب است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز طی سفری یک روزه وارد گیلان شد. وی طی این سفر در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، یادواره یکصدمین سال شهادت میرزاکوچک خان و دیدار با استاندار گیلان شرکت کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی رضا ثقتی را به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان منصوب کرد.

 

  • منبع خبر : ارشاد گیلان