انعقاد تفاهم نامه همکاری صنعت و دانشگاه در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان
انعقاد تفاهم نامه همکاری صنعت و دانشگاه در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان
این تفاهم نامه به دنبال نشست مشترک مقامات و مسئولین شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان و دانشگاه آزاد انزلی در راستای همکاریهای مشترک برای شناسایی و اجرای پروژه های علمی و تحقیقاتی و نزدیکی هر چه بیشتر صنعت و دانشگاه برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان : در این نشست  دکتر کورش بالادست ، مدیر منطقه گیلان با بیان اینکه شروع صنعتی شدن کشور از شرکت نفت آغاز شده است افزود : « درگذشته افرادی در سطح کاردانی تحصیل و به عنوان تکنسین پلی بودند مابین کارگر ماهر و مهندس که در سال های اخیر با کم رنگ شدن رشته های کاردانی خلا آن در صنعت کاملا حس می شود و دانشگاهها باید مجددا رشته های کاردانی را احیاء نمایند . »
وی در ادامه صنعت نفت را پایه گذار دولت الکترونیک نامید و گفت : « از زمان راه اندازی سامانه هوشمند سوخت جرقه توسعه دولت الکترونیک نیز زده شد و کارت های بانکی ، کارت ملی ، گواهینامه و … نشات گرفته از آن می باشد . »
مدیر منطقه گیلان افزود : « سیاست وزارت نفت همواره تکنولوژی و دانش محور بوده و در جهت جذب و حفظ نیروهای متخصص همواره کوشیده است  » .
وی با اشاره به اینکه سازمان موفق سازمان یاد گیرنده است  اظهار کرد  : « ارتباط هر چه بیشتر صنعت و دانشگاه و تعامل حسنه بین این دو باعث می شود هر دو بخش منتفع گردند و علاوه بر شناسایی نقاط ضعف صنعت و رفع آنها ، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی نیز از خمودگی و تکرار فعالیت های روتین خارج و با بروز رسانی فعالیت های دانش بنیان همراه صنعت گردند ».
دکتر بحری ، رئیس دانشگاه آزاد انزلی ، نیز با اشاره به لزوم تعامل بیشتر دانشگاه با صنعت گفت : « این که شرکت نفت در کنار پژوهشگاه تحقیقاتی منحصر به فرد نفت ، خود را بی نیاز از خدمات دانشگاه های دیگر نمی داند مایه مباهات است و نشان از درک جایگاه علم در صنعت به واسطه مدیران خردمند و خردورز نفت دارد » .
وی همچنین با اشاره به پتانسیلهای مشترک صنعت و دانشگاه افزود : « درگیر شدن در روزمرگی ها آفت بزرگی است که اگر به موقع آسیب شناسی و درمان نشود می تواند هم سازمان و هم دانشگاه ها را به ورطه نابودی بکشاند فلذا برای جلوگیری از این واقعه می باید از پتانسیلهای انسانی جوان ، خلاق و دارای انگیزه دو طرف استفاده کرد» .

  • منبع خبر : شرکت نفت گیلان