همایش طلایه داران جهاد تبیین در رشت
همایش طلایه داران جهاد تبیین در رشت
استاندار گیلان تریبون ویژه ‌فرهنگی‌، تبیینی ماه محرم را فرصتی ارزشمند برای روشنگری و تحقق عینی جهاد تبیین دانست و با اشاره به هجمه‌های شوم دشمنان و بدخواهان علیه خدمتگزاران جامعه‌ اسلامی، از عموم دست اندرکاران جهاد تبیین در عزاداری های ماه محرم خواست همراه با درایت و بصیرت، روحیه‌ خودباروی و امید به آینده را در جامعه نهادینه کرده و وحدت و انسجام را بین آحاد ملت تقویت کنند.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت؛ اسدالله عباسی روز (یکشنبه) با همراهی کیا عاشوری سرپرست فرمانداری رشت در همایش طلایه‌داران جهاد تبیین با حضور علما، روحانیون، طلاب، روسای هیات‌های مذهبی و مداحان گیلان در مصلی امام خمینی(ره) رشت با اشاره به درپیش بودن دوازدهمین دوره ی انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه امسال، حضور حماسی و پرشور مردم در این عرصه را مستلزم تحقق عینی اهداف پیش بینی شده در عرصه ی جهاد تبیین دانست و با بیان اینکه برخی نامزدها ممکن است برای جلب نظر مردم ناگزیر به نادیده گرفتن تلاشهای دولتمردان روی آورند، افزود: فرهنگ سازی و آگاهی بخشی در خصوص معیارهای انتخاب اصلح از الزاماتی ست که می تواند حماسه  حضور مردم را به تشکیل مجلسی اثرگذار و قوام بخش منتهی سازد.

وی با تاکید بر اینکه البته همه افراد اینطور نیستند اما باید حواسمان جمع باشد و سخنرانی ها نظارت و کنترل شود، اظهار کرد: مردم را ناامید و ناراحت نکنیم باید به آنان امید واقعی بدهیم.

وی با تاکید بر اهتمام جدی به امیدآفرینی در جامعه اضافه کرد: ما باید روحیه امید را در جامعه بدمیم، مهمترین کار در این بخش تقویت ایمان به خدا است چرا که کاهش ایمان به خدا و تضعیف آن، موجب بروز مشکلاتی در جامعه می شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه یقین بدانید که با امید به خدا، توکل به ائمه اطهار، خدا ما را هدایت می کند، خاطر نشان کرد: باور داریم در مسیر نورانی که شهدا و امام شهدا برای ما ترسیم کردند و مقام معظم رهبری محکم هدایتگری می کنند، در این مسیر پیروزیم.

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه امسال اظهار کرد: مجلس به عنوان یک رکن در کشور بسیار مهم بوده و می‌تواند، درست عمل کند یا خدای ناکرده خطای فاحشی داشته باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان مجلس آینده را بسیار حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: مجلس، دولت و قوه قضاییه ارکان نظام هستند که باید تحت ولایت مقام معظم رهبری درست کار کنند، مانند قلب تپنده‌ای هستند که نبضش باید درست بزند تا خون جریان یابد و حیات جامعه در مسیر درست و سلامت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه همه ما باید مردم را به انتخابات تشویق کنیم خاطر نشان کرد: اگر نامزد جدیدی وارد انتخابات مجلس می شود باید ویژگی ها بیان شود و اگر نماینده ای از قبل فعالیت داشته عملکردها گفته شود، اصل بر این است تا مردم را به انتخابات تشویق کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به نقش مهم علما و روحانیون در روشنگری اظهار کرد: روشنگری و تبیین مباحث مربوط به آینده کشور و نقش مجلس، تاثیر آن در جامعه و در مباحث فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، بین‌المللی و جهانی باید برای مردم تبیین شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به دیدار مقام معظم رهبری در هفته گذشته با طلاب اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار مساله تبلیغ را به عنوان اولویت بیان کردند و تبلیغ را توام با مسایل تبیین در کنار هم قرار دادند و بسیار به این مهم تاکید کردند.

عباسی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این دیدار به موضوع گفتمان دشمن‌شناسی تاکید کردند، ادامه داد: ایشان فرمودند دشمن با شمشیر تیز خون آلود خود به شیوه نرم افزای و سخت افزاری حملات خود را آغاز کرده و توانسته از طریق ابزارهای متصل به روانشناختی و روانشناسی، تلاش کرده تا با تیتر روزنامه‌ها، ساخت فیلم‌ها و خبرها طوری القاء کند، که انسان تردیدی نداشته باشد، در حالیکه همه خبرها اشتباه است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر تغییر شیوه‌های تبلیغ در این شرایط و موضوع جهاد تبیین بر ضرورت توجه به این مباحث تاکید کرد و افزود: گفتمان انقلاب اسلامی، گفتمان و نظرات امام راحل، منویات مقام معظم رهبری و گفتمان انقلابی را باید در جامعه تبیین کنیم.

نماینده عالی دولت در ادامه سخنانش اظهار کرد: گرچه ناملایمات و خستی‌هایی وجود دارد اما بهترین شیوه وحدت و همدلی و هماهنگی است، اگر مسایلی در استان وجود دارد، با جان و دل در خدمتیم و تهدیدها را تبدیل به فرصت می کنیم.

وی با اشاره به ۴۴ سال ایستادگی، مقاومت، عبور از همه فراز و نشیب‌ها و پیچ‌های تاریخی خاطر نشان کرد: امروز مقتدرانه می توانیم در دنیا محاسبات دشمن را به هم بریزیم و به عنوان یک کشور موثر در منطقه و جهان در جامعه نقش آفرنیی کنیم.

در آستانه  فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان عالم امام حسین علیه السلام، صبح امروز همایش طلایه داران جهاد تبیین با حضور و سخنرانی آیت الله فلاحتی، نماینده  ولی فقیه در گیلان و امام جمعه  رشت و جمعی از روحانیان، وعاظ، روسای هیات های مذهبی و مداحان استان در رشت برگزار شد.

  • منبع خبر : فرمانداری رشت