تامین و ذخیره‌سازی کالاهای اساسی برای نوروز و ماه رمضان در گیلان انجام شد
تامین و ذخیره‌سازی کالاهای اساسی برای نوروز و ماه رمضان در گیلان انجام شد
معاون توسعه بازرگانی و صنایع جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه مشکلی برای توزیع کالاهای اساسی در استان وجود ندارد، گفت: برای نوروزی و ماه مبارک رمضان حجم قابل اطمینانی از این کالاها تامین و ذخیره شده و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام گرفته‌ است.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از ایرنا – معاون توسعه بازرگانی و صنایع جهاد کشاورزی گیلان قاسم جوادزاده مقتدر روز یکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱  در این گفت و گو اظهار کرد: حجم کالاهای اساسی چون گوشت ومرغ و غیره برای نیاز سه ماه آینده ذخیره سازی شده و مشکلی از این نظر وجود ندارد.

وی درباره تامین مرغ مورد نیاز مردم گیلان و تعهد ارسال روزانه به تهران با اشاره به هشت میلیون و ۷۲۴ هزار و ۶۰۶ قطعه جوجه‌ریزی در بهمن ماه خاطر نشان کرد: با این میزان جوجه‌ریزی در تامین گوشت مرغ مشکلی نداریم.

وی میانگین تولید روزانه لاشه در کشتارگاه‌های گیلان را ۵۴۶ تن و میانگین توزیع در استان را ۲۳۹ تن عنوان کرد و افزود: به طور متوسط هر روز ۳۴۷ تن گوشت مرغ به سایر استان‌ها بر مبنای نرخ مصوب ارسال می شود از این‌رو برای تامین روزانه مرغ استان، مسافران و تعهدات تهران مشکلی وجود ندارد و برنامه‌ریزی‌ها انجام گرفته‌است.

معاون جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به ذخیره مرغ منجمد گفت: در صورت نیاز برای تنظیم بازار هم یکهزار و ۶۰۰ تن مرغ منجمد ذخیره‌سازی شده‌است.

وی تخم‌مرغ مورد نیاز در گیلان را روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ تن عنوان کرد و افزود: نیاز استان از استان های البرز و قزوین وارد گیلان می‌شود ضمن اینکه تامین بخشی از تخم‌مرغ از منابع محلی استان انجام می‌ شود.

جوادزاده با بیان اینکه طی یک ماه اخیر ۳۰۰ تن گوشت منجمد در استان گیلان توزیع شده و ۳۴۷ تن دیگر نیز هم‌کنون برای پخش آماده‌است، خاطر نشان کرد: مباشران دارای شرایط در صورت اعلام آمادگی و با انجام هماهنگی‌های لازم، می‌توانند گوشت منجمد را برای توزیع دریافت کنند.

بر اساس آخرین آمار؛ ۹۱۷ واحد گوشتی با ظرفیت ۲۳ میلیون و ۹۲۸ هزار و ۶۵۶ قطعه، ۹۵ واحد تولید کننده مرغ مادر با ظرفیت سه میلیون و ۶۶۳ هزار و ۶۱۴ قطعه مولد، ۱۲ واحد تولید مرغ اجداد با ظرفیت ۳۰۹ هزار و ۸۰۰ قطعه مولد و ۲۱ واحد جوجه کشی با ظرفیت ۳۵ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۴۰۰ قطعه در هر دوره در گیلان فعال است.

  • منبع خبر : ایرنا