ضرورت ارتقاء سطح رعایت توصیه‌های مراقبتی
ضرورت ارتقاء سطح رعایت توصیه‌های مراقبتی
استاندار گیلان با اشاره به برگزاری آزمون سراسری کنکور از پنجشنبه هفته جاری، گفت: سال گذشته این آزمون در شرایط مطلوب انجام شد و لازم است با تشدید نظارت‌ها، اندک مشکلات احتمالی نیز برطرف شود.
استاندار گیلان بر ضرورت ارتقاء سطح رعایت توصیه های مراقبتی در گیلان و تشدید نظارت ها برای برگزاری کنکور سراسری تأکید کرد.

ارسلان زارع امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونای استان با بیان اینکه گیلان، جزو نخستین استان هایی بود که درگیر ویروس کرونا شد، گفت: طی بیش از ۱۶ ماه گذشته، در سایه حمایت های دولت، تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا و نیز نقش آفرینی های موثر ستاد استانی، همکاری های مردم و تلاش های فداکارانه کادر درمان، بر بسیاری از دشواری‌ها فائق آمده ایم و امروز، جز دو شهرستان، ۱۵ شهرستان دیگر استان در وضعیت زرد قرار دارند.

وی افزود: افزایش هر چند اندک بیماران سرپایی و بستری کووید ۱۹ در استان گیلان طی روزهای اخیر نسبت به هفته گذشته، هشداری است تا مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین پیشگیری از انتشار ویروس، غافل نشوند و همچنان مراعات توصیه ها مورد توجه جدی باشد.

وی انتخابات را یکی از آزمون های همکاری خوب مردم در مقابله با کرونا عنوان کرد و گفت: شاخص استفاده از ماسک توسط مجریان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات و رأی دهندگان بالغ بر ۹۵ درصد بود.

نماینده عالی دولت در گیلان به ارزیابی ستاد ملی از میزان مراعات دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی اشاره و با بیان اینکه گیلان در این شاخص از متوسط کشوری پایین تر است، افزود: اگرچه تا حدودی این مراقبت ها نسبت به ماه های گذشته بیشتر شده اما باید زمینه سازگاری با این بیماری متناسب با تغییر سبک زندگی بیشتر شود.

وی بر لزوم کسب آمادگی بیشتر برای زمان بازگشایی مدارس و مراکز آموزش عالی از زمان حاضر تأکید و تصریح کرد: باتوجه به ساز و کار اندیشیده شده از سوی آموزش و پرورش، برای ارتقاء پایه های تحصیلی و ثبت نام ضرورتی برای حضور اولیاء وجود ندارد و برای مراجعه کلاس اولی ها به پایگاه های سنجش نیز نظارت جدی برای جلوگیری از اجتماع صورت گیرد.

تشدید نظارت‌ها برای برگزاری آزمون سراسری کنکور در گیلان

استاندار گیلان با اشاره به برگزاری آزمون سراسری کنکور از پنجشنبه هفته جاری، گفت: سال گذشته این آزمون در شرایط مطلوب انجام شد و لازم است با تشدید نظارت‌ها، اندک مشکلات احتمالی نیز برطرف شود.

وی همچنین بر ضرورت تسریع در اجرای تصمیمات حمایت از مشاغل آسیب دیده ناشی از کرونا و پرداخت تسهیلات به مشمولان با همراهی مدیران عامل بانک ها و دستگاه های اجرایی تأکید کرد.

زارع با تأکید مجدد به فرمانداران مبنی بر انجام تمهیدات و جلب همکاری دستگاه های مختلف در مسیر انجام طرح واکسیناسیون، گفت: انتظار دارم با همکاری همه جانبه تمامی نهادها و سازمان ها با مجموعه دانشگاه علوم‌پزشکی، فرآیند واکسینه کردن واجدان شرایط، بدون فوت وقت یا شکل گیری تجمعات انسانی صورت پذیرد.

لزوم نظارت جدی فرمانداران مناطق ساحلی بر اجرای طرح سالمسازی سواحل

وی با اشاره به آغاز اجرای طرح سالمسازی سواحل و حضور گردشگران، بر لزوم نظارت جدی فرمانداران مناطق ساحلی بر این حوزه با همکاری شبکه بهداشت و ناجیان غریق بمنظور جلوگیری از وقوع هر حادثه ای تأکید کرد.

استاندار گیلان با گرامیداشت یاد همه شهدای والامقام قوه قضائیه به ویژه شهید بهشتی و ۷۲ یار صدیق انقلاب اسلامی، اظهار داشت: شهید بهشتی از جمله شخصیت های مبارزی بود که به سبب دانش بالا و تجارب ارزنده مدیریت سیاسی، قضایی و اجتماعی نه فقط در دوران مبارزه علیه رژیم ستم شاهی بلکه پس از پیروزی انقلاب نیز در کنار بزرگانی همچون رهبر معظم انقلاب و مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی از یاران صدیق بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی بودند.

وی اضافه کرد: نقش شهید بهشتی در تدوین قانون اساسی، تقویت باور ایدئولوژی استمرار حکومت انبیاء و ولایت فقیه، اعتقاد راسخ به مردم سالاری دینی و زمینه سازی همراهی با امام راحل (ره) در استقرار نظام جمهوری اسلامی بسیار اثرگذار بود.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا