اجرای ۵۰۰ کیلومتری آسفالت راه‌های روستایی گیلان
اجرای ۵۰۰ کیلومتری آسفالت راه‌های روستایی گیلان
مدیرکل بنیاد مسکن گیلان گفت: با مشورت شورای نظارتی استان, این ظرفیت کاملا جذب شد و توانستیم بالغ بر 500 کیلومتر از راه‌های روستایی را آسفالت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان، مهندس حامد دائمی مدیرکل بنیاد در جریان بازدید مدیرکل دیوان محاسبات استان گیلان از پروژه های نهضت ملی مسکن شهرستان رودسر، با اشاره به همراهی دستگاه های نظارتی با مدیران اجرایی استان، اظهار کرد: بنیاد مسکن استان پروژه های مهمی از جمله نهضت ملی مسکن در روستاها، تهیه، اجرا و بازنگری طرح های هادی، صدور سند، تامین زمین، مقاوم سازی و… را در دستور کار دارد.

وی با بیان اینکه ۱۴۱ میلیارد تومان را در سال ۱۴۰۰ و ۲۷۰ میلیارد تومان را در سال ۱۴۰۱ از محل قیر تهاتری جذب کردیم، افزود: با مشورت شورای نظارتی استان، این ظرفیت کاملا جذب شد و توانستیم بالغ بر ۵۰۰ کیلومتر از راه های روستایی را آسفالت کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با اشاره به اجرای نهضت ملی مسکن در شهرستان رودسر، بیان کرد: در این شهرستان با درخواست متقاضیان واجد شرایط مواجه هستیم و ۱۸۰۰ متقاضی تایید نهایی شده داریم.

دائمی، با بیان اینکه کمبود زمین در گیلان مشهود است، خاطرنشان کرد: رویکرد نهضت ملی مسکن در دو ساله دوم، تامین زمین با محوریت روستاها و مهاجرت معکوس است؛ همچنین مشارکت مردم در ساخت مسکن در دستور کار قرار دارد. در واقع دولت با ارائه زمین رایگان و تسهیلات به مردم کمک می کند تا خودشان مدیریت ساخت مسکن را بر عهده بگیرند.

وی سیاست دولت را تامین مسکن برای مردم دانست و تاکید کرد: هم اکنون یک پروژه ۹۰ واحدی در قالب گروه ساخت در شهرستان رودسر داریم. این مقام مسئول ادامه داد: تا پایان سال باید ۱۰ هزار قطعه مسکونی روستایی را تامین کنیم؛ البته تاکنون ۴۷۰ هکتار را شناسایی کردیم.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با بیان اینکه همه دستگاه ها و نهادها و سازمان ها در نهضت ملی مسکن نقش دارند، گفت: وام ۳۵۰ میلیون تومانی به ۹ بانک عامل ابلاغ شده است و مردم در روستاها می توانند این تسهیلات ۲۰ ساله را با کارمزد پنج درصد دریافت کنند؛ همچنین امکان دریافت تسهیلات ۱۸ درصد ۵۵۰ میلیون تومانی نیز وجود دارد.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی برای ۱۳۵۰ واحد مسکونی شهرستان رودسر در قالب خودمالک، اضافه کرد: ۱۱۰۰ واحد در مرحله اتمام سفت کاری است. دائمی شاخص مقاوم سازی کشور و گیلان را به ترتیب ۵۳ و ۵۶ درصد دانست و متذکر شد: این شاخص در رودسر ۶۶ درصد است.

وی در پایان نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت را نیز در دستور کار بنیاد مسکن دانست و تاکید کرد: امیدواریم با تامین زمین، این پروژه ها در شهرها نیز پیش برود؛ البته بالغ بر ۱۳۰ درصد سهمیه دو ساله استان در طرح نهضت ملی مسکن، موفق به عقد قرارداد با بانک ها شده اند

  • منبع خبر : بنیاد مسکن گیلان