همایش سه روزه اورژانس‌های جراحی، تروما و نقش پاراکلینیک، به کار خود پایان داد
همایش سه روزه اورژانس‌های جراحی، تروما و نقش پاراکلینیک، به کار خود پایان داد
همایش سه روزه اورژانس‌های جراحی، تروما و نقش پاراکلینیک که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شده بود، در تاریخ 9 تیر به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب‌دا)، همایش سه روزه اورژانس‌های جراحی، تروما و نقش پاراکلینیک از چهارشنبه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن همایش‌های دانشکده داروسازی رشت برگزار شده بود، به کار خود پایان داد.
در این همایش سه روزه ، دکتر محمد رئیس‌زاده- رئیس سازمان نظام پزشکی کشور، دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر انوش برزیگر- رئیس نظام پزشکی رشت و حومه و همچنین پزشکان متخصص و جراحان  برجسته کشوری و استان گیلان حضور داشتند.

این همایش در هشت پنل تخصصی اصول اولیه تریاژ در برخورد با بیمار MT، آسیب‌های عروقی در تروما، آسیب‌های ارگان‌های شکمی در تروما، تصویربرداری در تروما و عوارض گوارشی در تروما، اورژانس آسیب فک و صورت و درمان زخم و کنترل شوک، آسیب‌های تروماتیک قفسه صدری و تروما در بارداری، برخورد با محور شکستگی اندام و لگن و نقش فیزیوتراپی و همچنین آسیب‌های CNS تروما در اطفال، برگزار شد .

  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان