اعتماد به قشر‌ جوان زمینه ساز توسعه پایدار/‌ضرورت استفاده از ظرفیت مکان‌های بلا استفاده برای ارائه خدمات فرهنگی و پرورشی
اعتماد به قشر‌ جوان زمینه ساز توسعه پایدار/‌ضرورت استفاده از ظرفیت مکان‌های بلا استفاده برای ارائه خدمات فرهنگی و پرورشی
فتح اللهی با بیان اینکه به نیروهای جوان و توانمند جامعه اعتماد کنید، گفت‌: از ظرفیت مکان های بلا استفاده برای ارائه خدمات فرهنگی و پرورشی به قشر جوان بهره گرفته شود.

‌به گزارش رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رشت‌، علی فتح اللهی امروز (‌سه شنبه ۱۵ تیر‌) در نشست هم اندیشی با فعالین فرهنگی شهرستان رشت اظهار کرد‌:‌ جوانان امروز آینده سازان فردای جامعه هستند‌.

فرماندار رشت با بیان اینکه وظایف اصلی مسئولان پرورش نیروی های انسانی توانمند و قابل اعتماد‌ برای فردای مدیریتی این کشور است، گفت‌: در این راستا همه ما وظایف سنگین و‌ خطیری‌ برعهده داریم .

وی اذعان کرد‌: ‌بزرگترین سرمایه هر کشور‌ و زیر بنا و محوریت توسعه، نیروی انسانی آن جامعه است.

فتح اللهی به مهاجرت جوانان نخبه به خارج از مرزها اشاره ‌کرد و‌ افزود: متاسفانه اگر یک نگاهی به رتبه های برتر سال های گذشته بیندازیم خواهیم دید بخش قابل توجه ای از رتبه های ۱ تا ۲۰ کنکور در خارج از مرزها در حال فعالیت هستند.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه کشورهای دیگر به راحتی از نیروهای که در ایران پرورش و رشد‍‌ یافته‌اند بهره می‌گیرند، تصریح کرد‌: عدم اعتماد به جوانان و فراهم‌نکردن بستر مناسب سبب فرار مغزها در کشور شده است.

وی به شکل گیری انقلاب و دوران هشت سال دفاع مقدس پرداخت و‌ اضافه کرد‌: فرماندهان هشت سال دفاع مقدس جوانان بودند که در سنین پایین قابلیت فعالیت گسترده در میدان جنگ‌ را داشتند.

فتح اللهی با تاکید بر اینکه به جوانان امروز اعتماد کنید، خاطر نشان ساخت‌: ‌در دوران هشت سال دفاع مقدس سن‌ جوانی مطرح نبود بلکه نوع عملکرد و توانایی مورد توجه بود جوانان در آن دوران سخت در همه زمینه ها نقش پر رنگی داشتند.‌

نماینده عالی دولت در مرکز گیلان‌ با اشاره به اینکه فرهنگ سازی و ارشاد و هدایت انسان ها کار بس سخت و دشوار است، اظهار کرد‌: هدایت انسان ها سخت و پیچیده است، اما نتایج مطلوب و اثر گذاری به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه دشمنان نظام و انقلاب سال هاست که‌ با تحریم،‌ ترور و فشارهای اقتصادی نتوانستند ‌بر ‌کشور ضربه بزنند، اضافه کرد‌: امروز دشمنان‌ جوانان را از حیث فرهنگی و تربیتی‌ مورد هدف قرار داده‌اند و با ایجاد ۳۶۰ شبکه ماهواره‌ای به زبان فارسی سعی بر ترویج فرهنگ بی بند بار غربی در کشور دارند‌.

فرماندار رشت اذعان‌ داشت‌: امروز دشمنان انقلاب فکر و باور‌های جوانان را مورد هدف قرار داده‌اند لذا خانواده ها و مسئولین بیش از پیش هوشیار بوده و با ترویج درست فرهنگ اصیل ایران اسلامی توطئه های دشمنان را نقش بر‌ آب کرده  و جوانان را با اداب و رسوم اسلامی بیش از پیش آشنا کنند تا در برابر این ترفندها واکسینه شوند.

فتح اللهی تصریح کرد‌: مکان‌های بلا استفاده ‌شناسایی و از این مکان‌ها برای ارائه خدمات فرهنگی و پرورشی به قشر جوان شهر و روستا بهره گرفته شود.