لایروبی بیش از یک‌هزار کیلومتر از انهار کشاورزی در استان گیلان
لایروبی بیش از یک‌هزار کیلومتر از انهار کشاورزی در استان گیلان
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت: تا کنون حدود 1100 کیلومتر از انهار اصلی کشاورزی استان لایروبی شده که حدود 853 کیلومتر بر اساس قرار دادهای شرکت آب منطقه ای و مابقی مساعدت سایر ادارات و بخش خصوصی بوده است .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان ؛وحید خرمی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای روز یکشنبه ۲۸ خرداد در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان که با حضور استاندار گیلان در محل استانداری تشکیل شد ، افزود: هم اکنون شرایط آب سد سفید رود همانند سال گذشته است که به مقدار ۴۸۰ میلیون متر مکعب آب  برای مدیریت آب کشاورزی داخل شبکه سفید رود در ادامه  راه داریم .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان با اشاره به ذخیره ۸۳۰ میلیون متر مکعبی سد سفیدرود در سال گذشته در آغاز فصل کشاورزی افزود: ذخیره این سد در آغاز فصل زراعی جاری در زمان  رهاسازی حدود ۷۰۰ میلیون متر مکعب بود که کاهش ۱۳۰ میلیون متر مکعبی را نسبت سال گذشته نشان می داد که با بارندگی‌های بسیار مناسبی که در فصل بهار در استان اتفاق افتاد این کسری جبران شد .

خرّمی با بیان اینکه به نیمه راه کشاورزی رسیدیم، گفت : بیش از ۴۰۰ سردهنه خاکی در رودخانه ها و انهار استان برای هدایت آب به مزارع در سالجاری بازسازی شدند که با توجه به بارش ها در برخی از شهرستان ها این سر دهنه ها آسیب دیده و چندین بار ترمیم و بازسازی شدند.

وی با اشاره به وجود بیش از ۴۵۰ ایستگاههای پمپاژ آب کشاورزی در اختیار شرکت آب منطقه ای در استان اظهار داشت: برای بهره برداری از این منبع آبی ، تمام ۹۰۵ پمپ بر روی این ایستگاهها و همچنین ۲۵۷ حلقه چاه عمیق در مدار بهره برداری قرار دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان در پایان تأکید نمود : کشاورزان زحمتکش گیلانی در بالادست به اندازه نیاز آبی مزرعه خویش از آب استفاده نمایند تا سایر شالیکاران در پائین دست نیز از آب مناسب بهره مند شوند .

  • منبع خبر : آب منطقه ای گیلان