آماده‌باش کامل نظام سلامت گیلان در طرح سلامت نوروزی
آماده‌باش کامل نظام سلامت گیلان در طرح سلامت نوروزی
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر لزوم برنامه‌ریزی و آمادگی حوزه سلامت جهت اقدام در حوزه حوادث غیرمترقبه در طرح سلامت نوروزی امسال خبر داد و گفت: کاهش تلفات و مصدومیت‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای در این طرح که از 24 اسفندماه آغاز می‌شود، بسیار حائز اهمیت است.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وبدا)، دکتر محمدتقی آشوبی – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در نشست اعضای دبیرخانه ستاد سلامت نوروزی دانشگاه در سالن اجلاس حوزه ریاست با تأکید بر ضرورت برقراری زمینه همکاری بین سازمان‌ها با استفاده از کلیه ظرفیت‌ها، اظهار کرد: فعال‌سازی دبیرخانه طرح سلامت نوروزی و استفاده از توانمندی EOC در این طرح ضرورت دارد.
وی همچنین بر لزوم برنامه‌ریزی و آمادگی حوزه سلامت جهت اقدام در حوزه حوادث غیرمترقبه در طرح سلامت نوروزی تأکید کرد و افزود: کاهش تلفات و مصدومیت‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای در این طرح که از ۲۴ اسفندماه آغاز می‌شود، بسیار حائز اهمیت است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، عمده برنامه‌های طرح سلامت نوروزی در استان را آماده‌باش معاونت‌های بهداشت، درمان و اورژانس پیش بیمارستانی و همچنین ایجاد ایستگاه جامع سلامت نوروزی، پیش‌بینی آماده‌باش برای بحران و همچنین نظارت مستمر بر اقدامات فوق برشمرد.
دکتر آشوبی همچنین بر فعال بودن بخش‌های تخصصی بیمارستان و کلینیک‌ها، حفظ توان مدیریتی بیمارستان‌ها با هدف حضور روزانه و فعال رئیس یا مدیر بیمارستان و نظارت مستمر بر کلیه بخش‌های درمانی و فعالیت داروخانه‌های شبانه‌روزی در ایام تعطیل و سایر داروخانه‌ها در ایام غیر تعطیل تأکید کرد.
همچنین در این نشست دکتر جمشید محمدی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث گیلان نیز ضمن تشریح آخرین وضعیت لجستیکی، تجهیزاتی و منابع انسانی اورژانس استان، از آمادگی همه‌جانبه مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی در طرح سلامت نوروزی پیش رو خبر داد.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان