بالغ بر ۳۰ درصد کاهش مصرف گاز در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان
بالغ بر ۳۰ درصد کاهش مصرف گاز در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان
با مدیریت مصرف انرژی در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان ، مسئولین این شرکت موفق شدند در سال 1401 مصرف گاز و برق را در واحدهای ستادی و عملیاتی کاهش دهند .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان : برآورد محاسباتی کار گروه مدیریت انرژی این شرکت از روند مصرف انرژی سال گذشته شرکت نشان می دهد که گاز ۳۳ درصد و برق پنج درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است .
مجتبی شکوری ، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان با  اعلام این خبر در جلسه صبح، شنبه ۳ تیر ماه ،کارگروه انرژی و مدیریت سبز این شرکت گفت : « مدیریت مصرف انرژی در راستای الزامات ، همواره دغدغه مسئولین و کارکنان بوده و با برنامه های مختلف درصدد همراهی ملی و استانی با کارگروههای ذیربط هستیم . »
وی برنامه های مدیریت مصرف انرژی در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان را در راستای اجرای مصوبات دولت دانست و ضمن اشاره به تحقق کاهش مصرف گاز در شرکت گفت : « درخصوص مصرف برق نیز با اجرای مصوبه  هیات وزیران و مدیریت مصرف سوخت در فصل تابستان ، درصدد کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در ساعات اداری و کاهش ۶۰ درصدی آن در ساعات غیر اداری نسبت به سال گذشته هستیم . »
مدیر منطقه گیلان در این جلسه همچنین از اقدامات مدیریت و کاهش مصرف انرژی در سال گذشته خبر داد و گفت : « در بخش مدیریت مصرف برق ، جایگزینی ۹۰ دستگاه چراغ خیابانی COB در انبار نفت شهید بهمنی مقدم و تعویض پروژکتور تاورهای روشنایی در انبار و مرکز سوختگیری هواپیمائی شهید اسدپور و در بخش گاز مدیریت مصرف گاز ، معاینه فنی موتورخانه های شرکت در سطح استان ( انبار ، مرکز سوختگیری هواپیمائی ، منازل سازمانی و نواحی نه گانه ) براساس استانداردهای ۱-۱۶۰۰۰ با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد ریال از اهم اقدامات انجام شده سال گذشته این شرکت بوده است . »

 

جلسه مدیریت مصرف سوخت 1جلسه مدیریت مصرف سوخت 2

  • منبع خبر : شرکت نفت گیلان