بیش از ۳۶۰۰۰ نفر از بانوان گیلانی در زمره بیمه شدگان زنان خانه دار قرار دارند
بیش از ۳۶۰۰۰ نفر از بانوان گیلانی در زمره بیمه شدگان زنان خانه دار قرار دارند
تمامی دختران بالای 18 سال و بانوان کمتر از 50 سال میتوانند با انعقاد قرارداد بیمه ای به صورت غیرحضوری و انتخاب نرخ دلخواه و پرداخت سرانه درمان از تعهدات بلندمدت و پوشش های درمانی این سازمان برخوردار گردند

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی تامین اجتماعی گیلان -علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه در سالجاری هدفگذاری جذب بیمه پردازان جدید در گروههای خاص به منظور تحقق مفاد ماده یک قانون تامین اجتماعی و تعیین ماموریت این سازمان مبنی بر توسعه و گسترش پوشش بیمه ای در اقشار مختلف بمنزله یک راهبرد اساسی به شکل جدی در دستور کار قرار دارد اظهار داشت : زنان خانه دار یکی از گروههای هدف در طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی میباشد .

وی همچنین اذعان داشت تا پایان بهمن ماه سال گذشته ۳۵۷۸۰ بانوی گیلانی در زمره بیمه شدگان زنان خانه دار قرار داشته اند که بی تردید این رقم در پایان سال ۱۴۰۰ از ۳۶۰۰۰ نفر گذشته است .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان افزود : تمامی دختران بالای ۱۸ سال و بانوان کمتر از ۵۰ سال میتوانند بدون نیاز به مراجعه ، به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه es.tamin.ir نسبت به انعقاد قرارداد اقدام نمایند و از تعهدات بازنشستگی ، بازماندگان و ازکارافتادگی بهره مند و در صورت تمایل با پرداخت سرانه درمان از این خدمت نیز برخوردار شوند .

علی حسین نژاد با اشاره به اینکه بر اساس دستمزد جدید ابلاغی در سالجاری ، انتخاب نرخ ۱۲ درصد ( بازنشستگی و فوت بعد از آن ) معادل ۵۱۸ هزار تومان ، انتخاب نرخ ۱۴ درصد ( بازنشستگی و فوت قبل و بعد از آن ) معادل ۶۰۴ هزار تومان و نرخ ۱۸ درصد ( بازنشستگی ، فوت و ازکارافتادگی ) برابر با ۷۷۷ هزار تومان است خاطر نشان ساخت متقاضیان با انتخاب و پرداخت سرانه درمان میتوانند از این پوشش نیز بهره مند گردند .

وی در ادامه افزود : حدود ۱۳۰۰۰ نفر یعنی بیش از یک سوم بیمه شدگان این گروه به ویژه در دو سال اخیر به صورت غیرحضوری انعقاد قرار داد داشته اند و نزدیک به ۲۳۰۰۰ نفر نیز به شکل حضوری و در سالهای گذشته به این جرگه پیوسته اند .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان همچنین اذعان داشت که در پایان سال ۱۴۰۰ بیش از هزار و چهارصد نفر نیز در گروه بیمه دانشجویان تحت پوشش قرار داشته اند .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان