نشست هم اندیشی دستگاه‌های فرهنگی برگزار شد
نشست هم اندیشی دستگاه‌های فرهنگی برگزار شد
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان گفت : ترویج فرهنگ مطالعه مستلزم تعامل با سایر دستگاه‌های اجرایی است.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر گیلان ؛ هادی سلیمی در این جلسه ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های دست اندرکاران دومین جشنواره منطقه‌ای هلال‌ درخشان و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه جمعیت استان بعنوان متولی برگزاری جشنواره اظهار کرد: با توجه به اهمیت کتاب در دیدگاه مقام معظم رهبری که عنصر کتاب را برای تکامل جامعه انسانی ضروری دانسته اند و به فرموده معظم له همین بس که تمامی ادیان آسمانی و رجال بزرگ تاریخ بشری، از طریق کتاب جاودانه مانده‌اند و روابط فرهنگی جامعه بشری نیز از پوشش کتاب و مبادلات فرهنگی تقویت شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان بر نقش موثر جوانان ، طلاب و داوطلبان جمعیت استان برای ترویج کتاب تاکید و کتابخوانی را از سیاست های مهم هلال احمر در گیلان عنوان کرد .

حجت الاسلام والمسلمین چهری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر گیلان نیز در ادامه نشست با برشمردن نتایج مطلوب و موفق برگزاری استانی جشنواره هلال درخشان که در سال گذشته اجرا گردید افزود: در نخستین جشنواره کتاب ملی هلال که با هدف تشریح و ترویج جهاد تببیین برگزار شد ۴۶ هزار نفر از سراسر کشور شرکت کرده بودند.

چهری یادآور شد: برنامه ریزی و تمهیدات گسترده ای توسط حضرت آیت الله معزی نماینده ی مقام معظم رهبری در جمعیت هلال احمر کشور برای ۲ میلیون نفر از جوانان صورت پذیرفته است تا با بهره گیری از ظرفیت عظیم سرمایه اجتماعی هلال‌احمر نسبت به تعمیق باورهای دینی و رشد فرهنگی جامعه، ارتقا و افزایش سرانه مطالعه و فرهنگ کتابخوانی اقدام شود.

وی یکی از مهمترین برنامه‌های امسال را در کنار افتتاح مجموعه نخبه پرور دارالقرآن که منتج به کسب نتایج برتر کشوری شد ، تجهیز و تکمیل کتابخانه پایگا‌ه‌های امداد و نجات بین شهری و خانه‌های هلال روستایی ذکر کردند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه جمعیت هلال‌احمر گیلان با اشاره به اینکه در اختتامیه سال گذشته از ۵ برگزیده برتر نخستین جشنواره ملی کتاب هلال درخشان در رشت با حضور نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر و مدیران ارشد استانی تجلیل شد اضافه کرد: در سال جاری نیز با تشکیل کمیته‌های مختلف و برگزاری سلسله نشست های هم اندیشی و بهره گیری از نظرات، دیدگاه‌ها و راهکارهای علمی و عملیاتی صاحب نظران و مسئولین فرهنگی بدنبال بالارفتن سطح کیفیت و کمیت جشنواره کشوری می‌باشیم.

محمد مهدی نیازمند مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان نیز در این نشست بر پتانسیل بالای هلال‌احمر در مقوله‌های فرهنگی و اجتماعی تصریح کرد و ادامه داد : کتابخوانان جوان و داوطلب ، بازوی توانمندی در تحقق پیشبرد اهداف فرهنگی و آموزشی جمعیت بوده و برگزاری چنین جشنواره‌هایی فصل نوینی از جهاد تبیین را به ارمغان خواهد آورد.

در این نشست فرهنگی ، مسئولان دستگاه‌های همکار در امر برگزاری جشنواره ، به ارایه نظرات فنی و مختلف پرداختند و موارد مربوطه به اتفاق آرا تصویب گردید.

گفتنی است دومین جشنواره منطقه‌ای کتابخوانی هلال درخشان با مشارکت ۵ استان گیلان ، مازندران ، گلستان، اردبیل ، سمنان و در محورهای خلاصه نویسی کتاب ، مسابقه کتابخوانی ، ساخت ویدیو معرفی کتاب ، عکاسی ، خاطرات امدادی به همراه اهدای جوایز ارزنده برای نفرات برتر تا پایان خرداد ماه برگزار خواهد شد.

  • منبع خبر : هلال احمر گیلان