توجه به کتاب و کتابخوانی سبب توسعه فرهنگی شهر می شود
توجه به کتاب و کتابخوانی سبب توسعه فرهنگی شهر می شود
سرپرست فرمانداری رشت با بیان اینکه توجه به کتاب و کتابخوانی سبب توسعه فرهنگی شهر می شود، گفت: رونق کتابخوانی در مدارس و مساجد باید در دستور کار متولیان فرهنگی شهرستان قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رشت، مهندس کیا عاشوری امروز چهارشنبه یکم آذرماه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رشت ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: فرهنگ کتاب و کتابخوانی از دغدغه‌های اصلی در کشور است و می‌طلبد در جامعه امروزی و در راستای گسترش و تقویت بیشتر کتاب و کتابخوانی اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی می‌تواند در جلوگیری بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مؤثر باشد، افزود: آموزش و پرورش می‌تواند در گسترش و اشاعه فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی پیشتاز باشد.

عاشوری با تاکید بر اینکه میزان سرانه مطالعه کتاب در استان ما بسیار پایین است، ادامه داد: لازم است در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه شهرستان از تمامی ظرفیت‌ها، فضای مجازی، مسوولان و نخبگان بهره برد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان دارای ۱۱ کتابخانه و یک کتابخانه سیار است، اضافه کرد: شهر لولمان هنوز فاقد کتابخانه است که باید برای راه اندازی آن شهرداری این شهر اهتمام داشته باشد چرا که شهر بدون کتابخانه معنایی ندارد.

سرپرست فرمانداری رشت با بیان اینکه توجه به کتاب و کتابخوانی سبب توسعه فرهنگی شهر می شود، گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و بالا بردن میزان کتاب خوانی همه دستگاه های مرتبط باید پای کار باشند.

عاشوری با اشاره به اینکه زیربنای فرهنگ هر منطقه و جامعه‌ای توسعه فرهنگی آن است و زیربنای توسعه فرهنگی نیز با کتاب‌خوانی میسر می‌شود، افزود: رونق کتابخوانی در مدارس و مساجد باید در دستور کار متولیان فرهنگی شهرستان قرار گیرد.

گفتنی است، در پایان این نشست به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از ۱۱ مسوول کتابخانه های عمومی شهرستان رشت تجلیل شد.

  • منبع خبر : فرمانداری رشت