ممنوعیت تردد خودروها با پلاک غیربومی در استان گیلان
ممنوعیت تردد خودروها با پلاک غیربومی در استان گیلان
جانشین فرماندهی انتظامی گیلان از ممنوعیت ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به گیلان در تعطیلات نیمه خرداد خبر داد و گفت: اماکن تفریحی، مراکز گردشگری، تفرجگاه‌ها و سواحل گیلان در تعطیلات پیش‌رو تعطیل است.

سرهنگ حسین حسن‌پور در جمع خبرنگاران، به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص تعطیلات پیش رو اشاره و اظهار کرد: با اعلام آخرین وضعیت منع تردد و محدودیت‌های ترافیکی برابر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از ساعت ۱۲ ظهر فردا، ۱۱ خردادماه تا پایان ساعت ۱۲ ظهر روز دوشنبه، ۱۷ خرداد ماه سال‌جاری با هدف جلوگیری از گسترش بیماری کرونا، تردد کلیه خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به استان گیلان ممنوع است و پلیس از ورود خودروهای غیربومی به گیلان در مبادی ورودی استان جلوگیری می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه مسافران باید از سفرهای غیر ضروری به استان گیلان خودداری کنند، افزود: آن دسته از رانندگانی که با بی‌توجهی به ممنوعیت‌های وضع شده بخواهند با پلاک غیربومی به استان گیلان وارد شوند بر اساس رنگبندی‌های کرونایی در شهرهای قرمز یک میلیون تومان و در شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه‌ می‌شوند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه اماکن تفریحی، مراکز گردشگری، تفرجگاه‌ها و سواحل در تعطیلات پیش‌رو تعطیل است، تصریح کرد: برابر هماهنگی‌های به عمل آمده، دفاتر گردشگری استان، ثبت نامی برای پذیرش مسافر و اعزام تورهای گردشگری در ایام تعطیلات پیش‌رو ندارند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه تردد خودروها با پلاک بومی در شهرستان‌های استان گیلان بلامانع است، خاطرنشان کرد: محدودیت‌های تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد همچنان به قوت خود باقی است.

سرهنگ حسن‌پور تصریح کرد: طرح برخورد با تخلفات حادثه‌ساز و مخاطره‌آمیز، خودروهای هنجارشکن، آفرودی و تورهای گردشگری فاقد مجوز به صورت مستمر به ویژه در ایام تعطیل در دستورکار پلیس گیلان قرار دارد.

وی شکست ویروس منحوس کرونا را در گرو رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا دانست و گفت: پلیس علاوه‌بر تامین نظم و امنیت، وظیفه مشارکت در حفظ سلامت شهروندان را نیز بر عهده دارد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا