اولین نشست مشورتی دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب سازی استان گیلان
اولین نشست مشورتی دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب سازی استان گیلان
اولین نشست مشورتی دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب سازی استان با حضور معاون توانبخشی و کارشناسان مناسب‌سازی شهرستان‌ها و تنی چند از نمایندگان جامعه معلولین گیلان صبح بیست و دوم فروردین ۱۴۰۱ در سالن خزائلی ستاد بهزیستی گیلان برگزار گردید.

 به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی بهزیستی گیلان -در این جلسه معاون توانبخشی بهزیستی گیلان ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همگی ، مناسب سازی و مبلمان درست شهری را پیشانی شهر و نمادی از ارائه خدمات شایسته به جامعه معلولین ، جانبازان و سالمندان دانست .
قاسمیان در ادامه افزود ما باید از پشتیبانی های قانونی در امر مناسب سازی بخصوص قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت بخصوص از مواد مندرج در فصل دوم که به صراحت در خصوص تکالیف مناسب سازی بحث می نماید ، جهت تسریع در امر مناسب سازی بهره ببریم .
وی افزود در امر مناسب سازی  می بایست تمامی گروه های معلولین اعم از جسمی حرکتی ، نابینایان ، ناشنوایان و … مد نظر قرار گیرند و شرایط جهت خروج تمامی این عزیزان از منزل و حضور در اجتماع فراهم گردد .
درادامه سیده فاطمه هاشمی مسئول دبیرخانه ستاد پیگیری و مناسب سازی استان ضمن تشریح چک لیست ارزشیابی جشنواره شهید رجایی و ارزیابی دستگاهها و ادارات دولتی به لزوم دقت نظر و اهتمام ویژه در این امر تاکید کرده و حضور و همراهی نمایندگان جامعه معلولین را در این بازدید ها مفید فایده دانست .
وی در ادامه به بحث ارزیابی پایلوت شهرهای بدون مانع گیلان ( لاهیجان _ آستارا) پرداخت و شرح وظایف ارزیابان را تشریح نمود .
در ادامه کارشناسان شهرستانها و نمایندگان جامعه معلولین نکات و پیشنهادات خویش را بیان نمودند .

  • منبع خبر : بهزیستی گیلان