تقاطع غیر همسطح کنارگذر رحیم آباد_ کلاچای درگیلان به بهره برداری رسید.
تقاطع غیر همسطح کنارگذر رحیم آباد_ کلاچای درگیلان به بهره برداری رسید.
تقاطع غیر همسطح کنارگذر رحیم آباد_ کلاچای عصر روز سه شنبه 25 بهمن 1401 با حضور استاندارگیلان، مدیرکل راه وشهرسازی و جمعی از مدیران استانی و محلی گشایش وبه بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(گیلان) ، هادی رحمانی مدیرکل راه وشهرسازی گیلان در مراسم افتتاح این طرح با اشاره به مشخصات فنی عملیات اجرایی این پروژه گفت: این تقاطع به شکل تقاطع روگذر در محور اصلی رشت – چابکسر بطول ۱۱۵۰احداث شده است ودارای ۱۵دهانه پل۲۵ متری ودو دهانه پل ۲۸ متری است.
طول کلی پل نیز ۴۳۱ متر همراه با جدا کننده است که در زیر پل نیز میدانی در وسط تقاطع برای دسترسی سریعتر وتسهیل در تردد تعریف شده است.
وی با اشاره به اهمیت اجرایی این پروژه در روانسازی ترافیک، گفت: تقاطع غیر همسطح کنارگذر رحیم اباد_ کلاچای دارای ۴ خط عبوری با عرض ۲۰ متر است که با دارا بودن رمپهای دسترسی به طول۹۵ و ۱۲۵ متر علاوه بر کاهش بار ترافیکی ، می تواند سبب تسهیل در تردد وسایل نقلیه و بهبود شاخص های ترافیکی، زیست محیطی، ایمنی واقتصادی منطقه شود.
مدیرکل راه وشهرسازی گیلان با بیان اینکه احداث تقاطع های غیر همسطح یکی از راهکارهای موثر برای روانی امر عبور و مرور محسوب می شود، افزود:در واقع این مسئله یکی از مباحث مورد توجه در مدیریت ترافیک است و به سرعت بخشیدن در امر عبور ومرور وپایین آمدن آمار تصادفات کمک شایانی می کند.
استاندار گیلان نیز در ادامه از ادارات راه وشهرسازی ،راهداری وشهرداری کلاچای که در فرآیند انجام این پروژه اهتمام ویژه داشتند، تشکر کرد وگفت: این تقاطع از سال ۹۲ آغاز وبمدت ۸ سال بطول انجامید اما به برکت دولت سیزدهم وبا حرکت انقلابی ومدیریت جهادی طی مدت یکسال تکمیل ومورد بهره برداری قرار گرفت.
گفتتی است: پروژه فوق در راستای تکریم خانواده معزز شاهد و ایثارگر، به دستان حسین مهری فرزند شهید ایوب مهری افتتاح شد.

  • منبع خبر : راه و شهرسازی گیلان