اجرای بیش از ۴۵۰ کیلومتر شبکه جمع آوری بهداشتی فاضلاب در سطح شهرستان رشت
اجرای بیش از ۴۵۰ کیلومتر شبکه جمع آوری بهداشتی فاضلاب در سطح شهرستان رشت
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گیلان از اجرای 453 کیلومتر لوله گذاری شبکه فاضلاب، در راستای اجرای طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر رشت، جهت بهره مندی جمعیتی بالغ بر 837 هزار نفر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان؛ مازیار علی پور گفت: به منظور بهره مندی و رفع مشکل دفع فاضلاب مشترکین شهر رشت، پروژه توسعه شبکه جمع آوری بهداشتی فاضلاب به طول ۴۵۳ کیلومتر در نقاط مختلف این شهر اجرایی و تاکنون ۵ هزار و ۱۵۰ فقره انشعاب فاضلاب نصب شده است.

وی افزود: طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر رشت بر اساس موافقتنامه سازمان برنامه و بودجه کشور شامل احداث یک واحد تصفیه خانه به ظرفیت ۶۳ هزار متر مکعب در شبانه روز به روش لجن فعال، احداث ۳۲ واحد ایستگاه پمپاژ، اجرای ۸۷۴ کیلومتر خطوط اصلی و خطوط فرعی برای تحت پوشش قرار دادن جمعیتی معادل ۸۳۷ هزار نفر پیش بینی شده است.

علی پور تصریح کرد: این طرح تا به امروز ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که پیش بینی می شود این طرح با خاتمه آخرین پروژه آن در سال ۱۴۰۸ به پایان برسد.

مدیرعامل شرکت آبفای گیلان بیان داشت: احداث تصفیه خانه به ظرفیت  ۶۳ هزار متر مکعب در روز ، احداث و بهره برداری از ۳ واحد تلمبه خانه اصلی (PSN) و (PSW) و (PSK) و در دست احداث بودن یک واحد تلمبه خانه اصلی دیگر (PSA) با پیشرفت فیزیکی ۵۱ درصد، اجرای ۴۵۳ کیلومتر خطوط اصلی و فرعی و همچنین نصب ۵ هزار و ۱۵۰ فقره انشعاب بهداشتی در شهر رشت احجام عملیاتی این طرح تا پایان سال ۱۴۰۱ می باشد.

علی پور؛ اعتبار تخصیص داده شده جهت اجرای طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر رشت، از محل اعتبارات بانک جهانی و دولت را ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

  • منبع خبر : آب و فاضلاب گیلان