ضرورت آمادگی همه‌جانبه جهت ارائه خدمات سلامت‌محور به مردم در تعطیلات نوروزی
ضرورت آمادگی همه‌جانبه جهت ارائه خدمات سلامت‌محور به مردم در تعطیلات نوروزی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن، گفت: باید آمادگی همه‌جانبه جهت ارائه خدمات سلامت‌محور به مردم، مسافران و گردشگران به جهت تقارن ماه مبارک رمضان و سال نو را داشت.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (گیل وب‌دا)؛ دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جلسه کمیته سلامت نوروزی برگزار شده در سالن اجلاس حوزه ریاست با اشاره به تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن، اظهار کرد: باید آمادگی همه‌جانبه جهت ارائه خدمات سلامت‌محور به مردم، مسافران و گردشگران به جهت تقارن ماه مبارک رمضان و سال نو را داشت.

وی با اشاره به اینکه گیلان سال گذشته در تعطیلات نوروزی، پذیرای حدود ۱۰ میلیون نفر مسافر بود، افزود: بهداشت و درمان به‌هیچ‌وجه در ایام نوروز و در طول ماه مبارک رمضان تعطیل نیست و آماده خدمت‌رسانی به مردم و مراجعین در مراکز بهداشتی و درمانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آمادگی همه مراکز بهداشتی، درمانی و دندانپزشکی در تعطیلات پیش رو خبر داد و گفت: باید نیازمندی‌ها، امکانات، نیروی انسانی و تجهیزات موردنیاز جهت پوشش صددرصدی مراکز، تأمین شود.

دکتر آشوبی با تأکید بر تکریم ارباب‌رجوع در مراکز سلامت‌محور، تصریح کرد: رعایت حقوق بیمار و تکریم آن‌ها در طول سال به‌ویژه در ایام نوروز و تعطیلات پیش رو باید مورد توجه باشد.

وی با اشاره به نیاز مبرم به برخی اقلام دارویی در ایام سال به‌ویژه عید نوروز، گفت: باید ضمن تأمین و توزیع به‌ موقع اقلام دارویی، نظارت‌ها در طول ایام تعطیلات تشدید شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به مشارکت بخش وسیعی از دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در طول تعطیلات نوروز، تصریح کرد: هماهنگی و همکاری با دستگاه‌هایی نظیر هلال‌احمر، پلیس راهور، راهداری لازم و ضروری است.

دکتر آشوبی به نشست اخیر اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در این سلسله نشست‌ها نتایج خوبی حاصل‌شده که به نفع نظام سلامت استان و ذینفعان درون و برون‌سازمانی آن خواهد بود.

وی همچنین از مشارکت فعالانه مردم و دست‌اندرکاران نظام سلامت استان گیلان در انتخابات اخیر نیز تقدیر کرد.

گفتنی است؛ در این نشست، رؤسای شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها نیز به‌صورت ارتباط تصویری برخط حضور داشتند.

  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان