غنای تاریخی و اقتصاد کشاورزی رودسر نیازمند معرفی جامع و روشن است
غنای تاریخی و اقتصاد کشاورزی رودسر نیازمند معرفی جامع و روشن است
نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به غنای تاریخی رودسر و ظرفیت های بالقوه آن در همه بخش ها به ویژه کشاورزی ، بر لزوم معرفی جامع و روشن این داشته ها تاکید کرد.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری گیلان؛  اسدالله عباسی در نخستین همایش رودسر شناسی با تاکید بر غنای تاریخی منطقه رودسر و اشکورات ، اظهار کرد: منطقه رودسر و اشکورات دارای تاریخی سه هزار و ۵۰۰ و  به اعتبار شواهدی ، هفت هزار ساله است.
عباسی با قدردانی از برگزار کنندگان همایش رودسرشناسی، بیان کرد: رودسر شناسی یک اقدام برجسته و مهم است زیرا نسل آینده باید بدانند در کجا زندگی کرده اند و با مطالعه تاریخ  به استان و منطقه خود افتخار کنند.
وی وجود بقاع متبرکه و امام زادگان در مناطق مختلف گیلان را نشان دهنده دینداری و ولایتمداری مردم گیلان دانست و گفت: رودسر تاریخ و غنای فرهنگی برجسته ای دارد ، از اینرو باید مفاخر شهرستان رودسر همچون شهید انصاری را برای نسل جدید معرفی منتشر کنیم.
نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر امام و زمان شناسی بیان کرد: شهدایی همچون شهید انصاری امام و زمان شناسی را به خوبی معنا کردند و بعد از تحصیل از آمریکا به کشور آمده و به عنوان استاندار سکاندار هدایت گیلان آن هم در دوران محرومیت و ترورهای منافقین انتخاب شد و سرانجام در راه خدمت به اسلام، مردم و  باورهای مذهبی شهید شد.
استاندار گیلان ، رودسر را شهر اولین‌ها معرفی کرد و افزود: نخستین شهید مدافع حرم گیلان، نخستین شهید استاندار کشور و نخستین شهید مدافع سلامت از شهرستان رودسر بوده است.
وی با بیان اینکه رودسر در گذشته نه چندان دور مرکز تجاری منطقه بوده ، تصریح کرد: بسیاری از محصولات کشاورزی تولیدی در منطقه از دیرباز  تاکنون توسط افراد و بازاریان به رودسر آمده و محصول خود را در این محل به فروش می‌رساندند.
استاندار گیلان با بیان اینکه ما باید قدرشناس نعمت‌های استان همچون ساحل، جنگل و دریا  باشیم، گفت: فندق تولید شده در رودسر و اشکورات در ایران بی نظیر است که به نقاط مختلف صادر می‌شود.
وی با بیان اینکه حفظ هویت ایرانی – اسلامی باید همواره مورد توجه همگان قرار گیرد، اظهار کرد:  ایمان به خدا و خدا باوری انسان را به سوی تعالی و کمال انسانیت سوق داده و سبب می‌شود تا نسل جدید با عشق به زادگاه و سرزمین خود هرگز وطنش را فراموش نکند.
رودسر یکی از شهرستان های زیبای گیلان است که  در فاصله کمی مابین دریا و کوهستان قرار گرفته و روستاهایی جذابی در دل دشت و کوه و دریا در خود جای داده است. این شهرستان در ۸۸ کیلومتری شرق  مرکز استان واقع شده و دارای چهار بخش مرکزی، کلاچای، چابکسر و رحیم آباد است. اقتصاد این منطقه تولید برنج، چای ، فندق، گل گاوزبان، کیوی، مرکبات، گل و گیاه همچنین میوه و سبزی  به خصوص سبزی های محلی است .
  • منبع خبر : استانداری گیلان